1394-03-17 06:06
904
0
15771
حجت الاسلام فضيلت :

نمایشگاه کتاب گلستان با ۳۸ غرفه در گرگان افتتاح شد/ بازديد از 16 الي 22 خرداد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از افتتاح نمایشگاه کتاب استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۲ خرداد دایر است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این نمایشگاه در قالب ۳۸ غرفه با حضور ناشران و کتابفروشی های استان از روز شنبه ۱۶ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ خرداد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی دایر شده است.

وی هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه و آشتی خانواده ها و به ویژه کودکان و نوجوانان با کتاب دانست و افزود: در حال حاضر سرانه مطالعه کتاب هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد.

این مسئول گلستانی، سرانه مطالعه را در کشور ۱۸ دقیقه بیان کرد و گفت: این میزان مطالعه در کشور به معنی قهر با کتاب است لذا نیاز به آشتی با آن داریم.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که کاهش سرانه مطالعه به عنوان پدیده اجتماعی است، افزود: در این پدیده یک عامل تاثیرگذار نبوده بلکه عوامل زیادی بر آن مؤثر واقع شده است.

وی مسائل اقتصادی و گرانی کتاب، آسیب های جامعه و فضای جدید رسانه را از جمله عوامل تاثیرگذار برای کاهش مطالعه دانست و افزود: اطلاعات صحیح و ناصحیح که از آن به عنوان هجمه یا بمباران اطلاعاتی نام برده می شود باعث شده تا از فضای مطالعه فاصله گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر این نکته که به رغم تمام پیشرفت ها و دسترسی به فناوری های نوین کتاب جایگاه خود را حفظ کرده، افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا نیز بسیاری از داده های رسانه ای مبتنی بر کتاب است و پایگاه های اطلاع رسانی و منابع تغذیه مخاطبان از طریق کتاب تامین می شود.

وی با اعلام اینکه برگزاری همزمان جشن تولد کتاب در کنار نمایشگاه، فرصتی برای آشتی خانواده ها و به ویژه نسل کودک و نوجوان با کتاب است، افزود: اگر این فرهنگ در نسل های جدید نهادینه نشود مشکلاتی را در آینده ایجاد می کند.

این مسئول گلستانی برگزاری جشن تولد کتاب برای کودکان، نوجوانان را راهکاری در راستای افزایش احساس هویت بخشی اعلام کرد و افزود: افزایش سرانه مطالعه و آشتی با کتاب با استمرار این گونه فعالیت ها تحقق پیدا می کند.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که در این نمایشگاه مراجعه کنندگان، از مراحل اولیه مانند اخذ مجوز، دریافت کارت سبز، چاپ، رونمایی یک کتاب مطلع می شوند، افزود: غرفه کافه کتاب یکی از غرفه های محبوب نمایشگاه است که شب ها به اجرای زنده موسیقی، شعرخوانی، نقد کتاب و برنامه های ادبی می پردازد.

وی در خاتمه تصریح کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، آیین جشن تولد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود که با برنامه های متنوع از جمله نمایش، نقالی و مسابقه با موضوع کتاب همراه است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.