1393-10-17 07:18
1429
0
8477
حجت الاسلام سید جواد محمد زاده؛

هفته وحدت تیز بینی امام (ره) بر علیه توطئه های ضد اسلامی امروز

حجت الاسلام سید جواد محمد زاده گفت: هفته وحدت از ابتکارهای امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران بوده است . فرصتی به برکت ولادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم (ص) که رحمة للعالمین است ، بین ملسمانان بوجود آمده است که در تقویم 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت نام گذاری گردیده است .

 به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام سید جواد محمد زاده طی نشستی با خبر نگار ما در پاسخ به سوالاتی در خصوص هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت از ابتکارهای امام راحل بود و فرصتی برای ایجاد وحدت و مودت بین ملسمانان بوجود آمده است.

طوبی گلستان:منشأ انتخاب نام هفته وحدت چه بوده ؟

حجت الاسلام سید جواد محمد زاده: سرمنشاء انتخاب مبارک این هفته به عنوان هفته وحدت ولادت سراسر نور پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ع) است. بزرگداشت ولادت حضرت همانند رحلت وی، سیرت و سنت اسلام محمدی می‌باشد . چراکه عصاره خلقت وجود نورانی ایشان است و طبق قران کریم " لقد کان فی رسول الله اسوه حسنه "در این ایام باید تلاش کرد تا بهره ای از سجایای اخلاقی و علمی نبی مکرم برداشت و جامعه اسلامی را به بهار ایمان و اعتقاد شکوفا ساخت .

طوبی گلستان: چرا امام خمینی (ره ) ضروت دیدند در جامعه اسلامی زمانی را برای شعار هفته وحدت انتخاب کنند ؟

حجت الاسلام سید جواد محمد زاده: نگاه عمیق و استتراتژیک بنیانگذار انقلاب اسلامی را باید ستود و خدا راشاکر بود که ملت و مردم ما را به نعمت ولایت بهره مند ساخت . طبق فرموده پیامبر اسلام"الجماعه رحمة و الفرقه عذاب "باید ا تحاد و برادری باشد تا رحمت الهی هم شامل حال شود .

انقلاب اسلامی منادی وحدت است و مسلمانان آن را با جان و دل و عمل قبول دارند وعمل میکنند . اینکه مسلمانان در توحید ونبوت و بسیاری از مسائل دینی نقطه مشترک دارند یک امتیاز فو ق العاده است که باید تلاش کرد تا در مقابل جبهه کفر ونقاق و شرک یک دست شد .

طوبی گلستان: باز خودر جهانی نامیده شدن این هفته به عنوان هفته وحدت را چگونه تحلیل میکنید؟

حجت الاسلام سید جواد محمد زاده: زمانی که این شعار داده شد شاید اهمیت آن محسوس نبوده است اما با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب تازه نشانه های اهمیت این مساله یعنی وحدت آشکار شده است .امروز جهان دچار تزلزل شده است ، و تلاش می کند تا اسلام و مسلمانی را از بین ببرد که تیزبینی امام بزرگوار تمام نقشه های دشمن را خنثی کرده است .

وحدت بین مسلمانان جهان اسلام یک مساله مهم است هم از جنبه اسلامی و هم اقتصادی و جهانی و نگاه داخلی به جامعه اسلامی را باید جدی گرفت زیرا که ایران اسلامی متشکل از فرقه های مختلف اسلامی است ولازم است که مسلمانان درمقابل جبهه کفر متحد باشند واین هفته یک تمرینی است برای اتحاد .

طوبی گلستان: هفته وحدت چه تأثیر میتواند در نشان دادن چهره ی ضد اسلامی گروه های تروریستی داشته باشد؟

آنچه که در دنیای امروز اتفاق افتاده است ؛ استفاده دشمن و استکبار جهانی و انگلیس از روزنه ها و اختلاف سلیقه ها بین مسلمانان و ایجاد یک شکاف عمیق می باشد . در جامعه اسلامی که مسلمانان در کنار هم به خوبی زندگی می کردند جنگ مسلمان کشی را با تشکیل گروه های ملسمان نما و تروریست مانند القاعده و داعش و وهابیت و گروههای دیگر به وجود آوردند تا بتوانند از منابع و مخازن این کشورها استفاده نمایند .

برای دشمن هیج تفاوتی بین شیعه و سنی و مذاهب آن نیست و آنچه برایشان مهم است اختلاف و بهره مندی از منابع به سود خودشان است و امروز مسلمانان جهان با بیش از قریب به دو میلیارد جمعیت می توانند با وحدت و یکپارچی دست بد خواهان اسلام را قطع نمایند و چهره واقعی مسلمان نما ها را آشکار سازند.وایران اسلامی به برکت امام راحل و خو ن مطهر شهدا و پرچمدار انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری نماد وحدت در جهان است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.