1400-07-17 20:57
1161
0
76435
«پاس» و گل‌های هفته انتظامی وقت را از صحن شورا گرفت؛

مصوبات خارج از مدار صحن علنی شورای اسلامی گرگان/ تخلف برخی مدیران در صدور مجوز تله کابین گرگان!

امروز شورای اسلامی شهر گرگان برای رسیدگی به لوایح و نامه های وقت کم آوردند و شورای شهر بدون مصوبه به کار خود پایان داد.

به گزارش گلستان ما، بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان در حالی عصر امروز برگزار شد که وقتی برای مهمترین دستور جلسه امروز یعنی بررسی لوایح و نامه های رسیده نماند.

این مراسم با نطق پیش از دستور ناصر گرزین، عضو شوای شهر گرگان آغاز و با نشست با فرمانده انتظامی استان گلستان و تجلیل از معاونت‌های نیروی انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی ختم شد.
علاوه بر تجلیل موضوع حمایت از تیم والیبال پاس گرگان نیز در صحن شورای شهر گرگان مطرح شد که این مسئله موضوع حمایت 25 میلیارد تومانی مدیریت شهری گرگان از تیم بسکتبال و عدم حمایت‌های لازم از هیئت های ورزشی این شهر را بار دیگر به چالش بین اعضای شورا تبدیل کرد.

نامه ها و لوایح خارج از مدار رسیدگی شورا
در امروز بنا بود به 10 نامه و لایحه در صحن شورای اسلامی شهر گرگان رسیدگی شود که مهمترین آن بررسی پرداخت هزینه حفاری و آسفالت نوار حفاری فیبر نوری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، تهیه کارت بلیط رایگان برای سالمندان، برگزاری سومین جشنواره نشاط و بصیرت مهدوی و همچنین چند مورد مساعد مالی به شهروندان بود که به نظر می رسد که این مصوبات از قلم شورا افتاد.

پروژه تله کابین در شورا عالی معماری و شهرسازی رد شد

یکی دیگر از موضوعات داغ جلسه امروز صحن شورای شهر گرگان موضوع تله کابین گرگان بود بنا به گفته علی اکبر بصیرنیا، عضو شورای شهر گرگان در حوزه تله کابین به مصوبات سال 84 برگشتیم و شورای عالی شهرسازی به دلیل عدم صدور مجوز زیست محیطی پروژه تله کابین را از دستور کار خارج کرد.

 این عضو شورای شهر گرگان بیان کرد:  در شورای عالی معماری و شهرسازی عنوان شده که بازرسی برای پروژه تله کابین گرگان که 14 مجوز صادر شده باید ورود پیدا کند و بررسی کند که چگونه این مجوزات صادر شده است.

بصیرنیا بیان کرد: اعتقاد مسئولان در شورای عالی معماری و شهرسازی که مجوزهای  صادر شده برای تله کابین کوچک سازی شده است و زمین در نظر گرفته شده بیش از پنج هکتار بوده و نیاز به مجوز زیست محیطی دارد و متاسفانه پروژه تله کابین در این شورا رد شد.

بنا به گفته این عضو شورا منتظری، دبیرمجمع نمایندگان استان با وزیر راه و شهر سازی در این زمینه جلسه ای را برگزار خواهند کرد.

حمیدرضا آقاملایی در خصوص اهمیت پروژه تله کابین  بیان کرد: نباید به راحتی از مطالبات مردم بگذریم و انتظار از نماینده ولی فقیه استان داریم که این مسئله را پیگیری کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: درخواست داریم شورای شهر به این موضوع ورود پیدا کند و انرژی بیشتری بگذارد و نباید وقت را از دست بدهیم و همه باید پیگیر این مسئله شویم.

نباید به راحتی از پروژه تله کابین گرگان بگذریم
آقاملایی تاکید کرد: نباید به راحتی از پروژه تله کابین گرگان بگذریم و اگر این موضوع را پیگیری نکنند نقطه ننگی برای این شورا و شهرداری خواهد بود.

صفرعلی پایین محلی،رئیس شورای شهر گرگان نیز بیان کرد: در این زمینه شورای معماری شهرسازی اشتباه کرده و ما نباید پیگیر آن باشیم که مصوبه دوباره مصوب شود.

پایین محلی ابراز داشت: تله کابین مختص به گرگان نیست و متعلق به کل استان است و باید همه مجمع نمایندگان در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: در روز های گذشته در خصوص حکم سرپرستی شهرداری در وزارت کشور پیگیری کردیم.

همچنین در این جلسه محمدسعید فاضل دادگر به موضوع امنیت و نقش آفرینی دستگاه های فرهنگی در زمینه تولید امنیت تاکید کرد.

در این جلسه موضوع ساماندهی کارتن به دست و همچنین جمع آوری معتادان متجاهر مطرح شد.

زهرا نورا نیز در این جلسه بیان کرد: رشد و توسعه شهر گرگان به امنیت بر می گردد و امنیت نیز توسط نیروی انتظامی تامین می شود.

این عضو شورای شهر گرگان متذکر شد: همه ما به دنبال رضایتمندی شهروندان هستیم و باید تلاش کنیم که امنیت پارک بانوان تامین شود.

نورا افزود: همه پارک های ما نیاز به امنیت دارد و باید از هزینه ای که از جیب مردم صرف شده شرایطی فراهم کنیم که مردم نیز رضایت داشته باشند و نباید پارک های ما ناامن ترین نقاط شهر ما باشند.

همچنین در این جلسه مهران کاظم نژاد، دیگر عضو شورای شهر گرگان به افزایش میزان پاسگاه انتظامی در شهر گرگان برای رسیدن به استانداردهای جهانی تاکید کرد.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.