1394-08-10 19:52
811
0
22933
خارکوهی در میزگرد تخصصی استکبار ستیزی عنوان کرد:

کشورهای مدعی دموکراسی امام را ممنوع‎البیان و ممنوع‎القلم کردند / 13 آبان نباید در یک مراسم دانش‎آموزی و تجمع در سالن یا یک مدرسه خلاصه شود

تاریخ نگار گلستانی گفت: احیای استکبارستیزی در ادبیات سیاسی جهان مدیون مبارزات امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.

به گزارش گلستان ما ؛ غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار انقلاب اسلامی در گلستان امشب در میزگرد تخصصی که با محوریت استکبارستیزی به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان‎ما در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: استکبارستیزی از سال 1341 به صورت شفاف و در قالب بیانیه‎های مختلف بیان شد و در 22 بهمن جلوه‎ی دیگری گرفت و در 13 آبان به عنوان انقلاب دوم متجلی شد.

وی با تاکید بر اینکه 13 آبان نباید خلاصه در یک مراسم دانش‎آموزی و تجمع در سالن یا یک مدرسه شود، تصریح کرد: روز ملی مبارزه با استکبار به عنوان یک روز مهم تاریخی باید هم ردیف 22 بهمن و راهپیمایی روز جهانی قدس باشد.

* نسل جوان باید از واقعه 13 آبان آگاه شود

این تاریخ‎نگار گلستانی با اشاره به اینکه به موضوع 13 آبان سال 1343 کمتر پرداخته شده است بر لزوم آگاهی‎بخشی نسل جوان نسبت به این واقعه تاریخی تاکید کرد و گفت: امام راحل در 13 آبان 1343  از ایران به ترکیه تبعید شد و علت تبعید این بود که امام با سخنرانی و صدور اعلامیه لایحه کاپیتالاسیون را شدیدا محکوم کرد.

خارکوهی خاطرنشان کرد: لایحه کاپیتالاسیون در مجلس شورای ملی شاهنشاهی به تصویب رسید و بر اساس این لایحه مقامات ایران اگر کوچکترین تخلفی نسبت به کوچکترین دیپلمات‎های امریکایی می‎کردند باید مورد بازخواست قرار می‎گرفتند اما اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر می‎گرفت محاکمه می‎شد و اگر یک سرباز آمریکایی بالاترین مرجع و شخصیت ایرانی را صدمه می‎زد از معافیت کاپیتالاسیون برخوردار بود.

وی بیان داشت: لایحه مذکور فقط در ایران نبود هر کشوری در آن آمریکا مستقر می‎شد و آن را به تصویب می‎رساند باید مورد اجرا قرار می‎گرفت آمریکا کشورها را متوحش می‎دانست و قوانین کشور خودشان را مترقی؛ و این تحقیر بزرگی بود که هیچ کس صدایش در نمی‎آمد اما امام در این زمینه افشاگری کرد.

* کشورهای مدعی دموکراسی امام را ممنوع‎البیان و ممنوع‎القلم کردند

این تاریخ‎نگار گلستانی گفت: امام 11 ماه دستگیر شد و در ترکیه خلع لباس شد و بعد از آن در سال 1344 منتقل به نجف اشرف شدند و در سال 57 امام را از نجف اخراج کردند و با تبانی صدام و رژیم شاهنشاهی تلاش کردند تا امام از فعالیت‎های سیاسی دست بردارد.

خارکوهی افزود: کشورهایی که ادعای دموکراسی و آزادی بیان دارند امام را ممنوع‎البیان و ممنوع‎القلم کردند و وقایع بسیار تلخی در آن زمان رخ داد.

وی گفت: در 13 آبان 1358 حداقل 3 هزار نفر از مردم انقلابی تهران به سفارت آمریکا که یک لانه جاسوسی و کانون توطئه بود حمله کردند و حدود چندهزار سند بعدا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از آنجا خارج شد و این اسناد در قالب 75 جلد منتشر شد و برای اینکه کسی مدعی نشود این اسناد و کتاب‌ها جعلی است. / فارس

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.