1393-09-21 14:03
1436
0
7134
رئیس کانون مداحان گلستان :

کنگره شهدای دانشجو دیوان شعر عاشورایی است

رئیس کانون مداحان استان گلستان با بیان اینکه شهدای جنگ تحمیلی حرکتی عاشورایی انجام دادند، گفت: کنگره شهدای دانشجو دیوان شعر عاشورایی است.

 به گزارش گلستان ما، محمدحسین کبیر رئیس کانون مداحان استان گلستان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان در بیست و پنجم آذر، گفت: فلسفه حضور شهدا در جبهه‌ها آن قدر لطیف است که بیان آن با هر نحوه‌ای به شعر تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان و شهدا با تأسی به شهدای کربلا، ابوالفضل وار و زینب وار به دفاع از ارزش‌های اعتقادی و آب و خاک پرداختن، متذکر شد: در واقع شهدا شعر عاشورایی سرودند که اگر در این‌ها ورود پیدا کنیم خواهیم توانست هشت سال دفاع مقدس را در قالب یک شعر برای همه‌ نسل‌ها به یادگار بگذاریم در واقع لطافتی در این حرکت معنوی نهفته است که می توان گفت بیان وصف آن در قالب کنگره ها و یادبودها دیوان شعری عاشورایی است.

رئیس کانون مداحان استان گلستان تصریح کرد: نسل حاضر از جبهه و جنگ دور بودند؛ بنابراین یکی از بزرگ‌ترین مطالبات قشر جوان ما بازگویی وقایع دفاع مقدس و شناساندن اهداف و آرمان‌های آن است که ببینند رزمندگان ما از چه کسی الگو گرفتند، چه نقشی ایفا کردند و چه دستاوردهایی را به ارمغان آوردند که این مطالب در کنگره شهدا می‌تواند به آنان انتقال پیدا کند.

کبیر تصریح کرد: تا کنون آنچنان که باید و شاید نقش شهدای دانشجو باگو نشده و فسلفه آن به طور صحیح رخ نمایی نکرده است و دانشجو و جوان نسل حاضر ما تنها می‌تواند از ظواهر دفاع مقدس مطالبی را بیان کند که این مسئله بر ضرورت بزرگداشت نام و راه شهدا در کنگره شهدای دانشجو می‌افزاید.

وی با تشکر و آرزوی توفیق برای پشتیبانان برگزاری کنگره شهدای دانشجو، تأکید کرد: باید دعا کنیم خداوند توانایی برگزار کنندگان این رخداد معنوی را افزون کند؛ چرا که نشان می‌دهد قرار است تحولی در امر انتقال مفاهیم جبهه و جنگ و دفاع مقدس صورت بگیرد.

لازم به ذکر است، کنگره شهدای دانشجوی استان گلستان در بیست و پنجم ماه جاری در دانشگاه آزاد گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.