1394-08-06 22:32
1581
1
22750
احمدی خبر داد :

عصر امروز برگزار می شود / یادواره 140 شهید امامزاده روشن آباد کردکوی با سخنرانی دادستان استان گلستان

رئیس هیات امنا امامزاده روشن آباد کردکوی گفت : مراسم یادواره شهدای 140 شهید امامزاده روشن آباد عصر روز پنجشنبه 7 آبان ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حقی دادستان استان گلستان برگزار می شود.

حیدرعلی احمدی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گلستان ما ضمن اعلام خبر فوق افزود: این یادواره ساعت 15 عصر روز پنجشنبه 7 آبان ماه در امامزاده روشن آباد برگزار می شود.

احمدی گفت : دادستان مرکز استان گلستان حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی در این یادواره سخنرانی خواهد کرد .

وی تصریح کرد: این امامزاده محل دفن شهدا و اموات روستاهای غرب گرگان و شرق کردکوی و یکی از قدیمی ترین امامزادگان استان و کشور می باشد که وسعت فراوانی دارد و 140 شهید را در دل خود جای داده است .

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری گلستان خاطرنشان کرد:  امامزاده روشن‌آباد نام بنای امامزاده‌ای است که در حدود ‪ ۱۵کیلومتری بین راه گرگان به کردکوی در نزدیکی روستای سرکلاته کفشگیری و دورود محله در وسط باغ مشجر و قبرستانی به همین نام واقع شده‌است.

گفتنی است این بنا دارای بقعه بوده که دارای رواق و حرم چهار گوش و گنبد ساقه‌دار و مدور است. ساختمان اصلی این بنا به قرن نهم هجری قمری تعلق دارد.

دو لنگه در نفیس آن تاریخ سال هشت صد و شصت و پنج هجری قمری را دارد. این بنا در نتیجه تعمیرات دوره‌های بعد به صورت جدیدی درآمده‌است. صندوق روی مرقد دارای تاریخ هشت صد و هفتاد و پنج هجری قمری است و نام سازنده آن، استاد حاجی عبدالله که به خط رقاع بر روی آن حک شده‌است. این بنا تحت شماره سیصدو پنجاه و هشت به ثبت تاریخی رسیده‌است.

قدیمی‌ترین وقفنامه موجود در استان گلستان متعلق به امامزاده عبدالله و فضل‌الله روشن‌آباد است. این وقفنامه در ماه ذیقعده سال ۹۰۰ هجری قمری بوده و واقف آن «امیر سید رضی‌الدین» است.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

amir

وی اظهار کرد: یادواره‌های شهدا باید به سمت و سویی برود که در آن برای بزرگداشت خون شهدا برگزار گردد و راه و رسم و اسم شهدا زنده داشته شود .

0
0
پاسخ
1394-08-06 20:22

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.