1403-07-08 13:40
54
0
91566
ووشو قهرمانی جوانان جهان؛

ووشوکار گلستانی نائب قهرمان جهان شد

نماینده پسران کشورمان از استان گلستان در مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان به مدال نقره دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از صبح روز چهار‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ به میزبانی کشور برونئی آغاز به کار کرد. این رویداد مهم ورزشی با حضور برترین ورزشکاران جوان ووشو از سراسر جهان، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

رقابت‌های این دوره در سطحی بسیار بالا و با برنامه‌ریزی دقیق برگزار شد و ورزشکاران با شور و اشتیاق فراوان برای کسب مدال و نمایندگی کشورشان به میدان آمدند. رقابت‌ها در دو رشته‌ی ساندا و تالو برگزار شد و در هر دو بخش، ورزشکاران توانمندی‌های خود را در بالاترین سطح به نمایش گذاشتند.

این مسابقات که به مدت ۵ روز ادامه داشت، به‌واسطه حضور ورزشکارانی از کشورهایی نظیر چین، کره‌جنوبی، ایران، ترکمنستان، رومانی و چندین کشور دیگر، صحنه‌ای از رقابت‌های پرتنش و هیجان‌انگیز بود. ورزشکاران با آمادگی بدنی و ذهنی بالا و تحت نظر مربیان و کارشناسان برجسته جهانی در تلاش بودند تا به بهترین نتیجه دست یابند و خود را به‌عنوان ستارگان آینده این رشته معرفی کنند.

روز یکشنبه، ۸ مهرماه ۱۴۰۳، که مصادف با روز پایانی این مسابقات بود، شاهد یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها در وزن ۷۰- کیلوگرم پسران بودیم. سروش حاجی‌مشهدی، ووشوکار مستعد و جوان اهل گرگان، در دیدار نهایی این وزن مقابل ژانگ فنگ‌ژیانگ از چین قرار گرفت.

حاجی‌مشهدی با پشت‌سرگذاشتن حریفان قدرتمند در مراحل قبلی، تا این مرحله با عملکردی فوق‌العاده پیش آمده بود. وی در مراحل قبلی با قدرت و تسلط کامل به پیروزی رسیده بود و انتظار می‌رفت که در فینال نیز با تلاش‌های فراوان بتواند مدال طلا را برای ایران به ارمغان بیاورد.

در دیدار نهایی، حاجی‌مشهدی با وجود نمایشی از مهارت و تاکتیک‌های بالا، نتوانست بر حریف چینی خود غلبه کند و با قبول شکست، به مقام نائب‌قهرمانی دست یافت. این ووشوکار جوان، هرچند به مدال نقره قناعت کرد؛ اما عملکرد درخشان وی نشان داد که پتانسیل بالایی برای درخشش در میادین بین‌المللی آینده دارد. کسب مدال نقره در چنین رویداد بزرگی، موفقیتی ارزشمند برای این ورزشکار و افتخاری برای ایران محسوب می‌شود.

برای رسیدن به فینال، حاجی‌مشهدی با روحیه‌ای بالا و مبارزاتی مقتدرانه، ایگن دوبری از رومانی را در مرحله نخست شکست داد و با اعتماد به نفس کامل وارد مرحله دوم شد. وی در این مرحله به مصاف کیم سوئنگمین از کره‌جنوبی رفت و در دو راند متوالی حریف خود را با مهارت‌هایی عالی از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. در نیمه‌نهایی نیز عزیز موحامدوف از ترکمنستان را در مبارزه‌ای تنگاتنگ و جذاب شکست داد و با این پیروزی جواز حضور در فینال را به دست آورد.

حاجی‌مشهدی با کسب این مدال نقره، بار دیگر نشان داد که ایران همچنان در عرصه ووشو و به‌ویژه در میان جوانان، ورزشکارانی با استعداد و آینده‌دار دارد. عملکرد وی در این مسابقات توجه بسیاری از کارشناسان و مربیان بین‌المللی را به خود جلب کرد و بسیاری از آنان بر این باور بودند که حاجی‌مشهدی می‌تواند در سال‌های آینده به یکی از ستاره‌های بزرگ ووشو تبدیل شود. با چنین نمایشی از تلاش و پشتکار، می‌توان انتظار داشت که این ووشوکار جوان در آینده‌ای نزدیک، افتخارات بیشتری را برای کشورش به ارمغان بیاورد و در میادین جهانی بدرخشد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.