1403-05-08 08:15
337
0
90858
امید برای کسب مدال در المپیک زنده ماند؛

پسر گلستان تاریخ‌ساز رشته ژیمناستیک ایران

مهدی الفتی نخستین ایرانی است که توانسته در رشته ژیمناستیک به مرحلهٔ نهایی برسد و امید برای کسب مدال برای او در ۱۴ مرداد باقی‌مانده است.

   به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ مهدی الفتی در نخستین روز از بازی‌های المپیک توانست با عملکرد خوب خود به مرحلهٔ نهایی برسد.

مهدی الفتی ملی‌پوش ارزنده ژیمناستیک کشورمان که صبح امروز در رقابت‌های مقدماتی پرش خرک المپیک پاریس موفق به کسب نمره ۱۴.۵۸۳ شده بود در پایان این مرحله با قرارگرفتن در جایگاه هشتم موفق شد به فینال این رقابت‌ها صعود کند

این نخستین باری است که یک ورزشکار ایرانی در رشته ژیمناستیک ایران در میدانی به این بزرگی توانسته به فینال برسد.

خارج از میدان المپیک گفته می‌شود مادر مهدی الفتی در جوار حرم امام رضا (ع) برای موفقیت این ورزشکار گلستانی دست به دعا بود و مدیرکل ورزش و جوانان این دعاها را منشأ خیر و موفقیت مهدی الفتی می‌داند.

روز گذشته همچنین استاندار گلستان و مدیرکل ورزش و جوانان جویای حال این ورزشکار خوش‌آوازه گلستانی شدند و موفقیت وی را به‌صورت تلفنی به الفتی و خانواده تبریک گفتند.

باتوجه‌به خانواده به مشهد مقدس همچنین برنامه‌ریزی شده مسئولان استان به دیدن این خانواده ورزشکار بروند.

مهدی الفتی در این باره و پرش‌های خود می‌گوید: تابه‌حال چنین تماشاگرانی ندیده بودم و برای من خیلی جذاب بود و خدا را شکر هستم که دو پرش خود را جفت زدم و خیلی عالی بود.

پرچم‌دار کاوران جمهوری اسلامی ایران در المپیک با بیان اینکه در دو پرش داوران یک مقدار سخت‌گیرانه امتیاز دادند، افزود: در گروه خودم چهارم شدم و توانستم شانس صعود به فینال را برای خود حفظ کنم و خدا رو شاکرم که توانستم به فینال مسابقات راهیابم.

زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز از با ابراز خوشحالی از عملکرد مهدی الفتی بیان کرد: حرکت‌های وی با تکنیک بالا و آرامش خاصی اجرا شد و باعث شد که ایران در رشته ژیمناستیک سربلند باشد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد:هر دو پرش‌های الفتی خوب و قوی بود و این مسئله باعث شد که الفتی نمره خوبی هم کسب کند هر چند جرائم داوران برای قدم به عقب وی بیش از حد اعمال شد.

وی با بیان اینکه مهدی الفتی در پایان گروه خود، در رتبه چهارم قرار دارد و هشت نفر برتر فینالیست خواهند بود، افزود: امیدواریم عملکرد خوبی از وی در فینال مسابقات نیز ببینیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص نتایج کسب شده گفت: به الفتی بابت عملکرد خوبش تبریک می‌گویم و وی توانسته فینالیست در این مسابقات باشد، روحیه ورزشکاران ما بسیار خوب است و سعی می‌کنیم همه مشکلات راحل کنیم.

سید مناف هاشمی بیان کرد: امیدواریم در رشته‌های پر امید بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

قاسم برزمینی در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: برای نخستین‌بار یک گلستانی توانسته به فینال ژیمناستیک در رویداد المپیک برسد و این موفقیت را به مردم ایران، مردم استان، خانواده و مهدی الفتی تبریک عرض می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: از همه مسئولانی که برای کسب این موفقیت به مهدی الفتی کمک کردند قدردانی می‌کنیم، مهدی الفتی افتخارآفرین ورزش المپیک ایران است و برای نخستین‌بار توانسته در بازی‌های آسیایی ایران را به مدال نقره برساند.

برزمینی بیان کرد: این افتخارآفرینی باعث شد امروز الفتی به‌عنوان پرچم‌دار کاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیک، آن هم به‌عنوان یک گلستانی حاضر شود که برای ما بسیار مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد که الفتی بتواند در فینال بر روی سکو قرار بگیرد و افزود: مهدی الفتی هر بار در مسابقات بین‌المللی حاضر شده مادرش در حرم حضرت رضا (ع) حاضر می‌شود و برایش دعا می‌کند و این دعاها منشأ خیر و موفقیت مهدی الفتی است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان متذکر شد: روز گذشته بنده و استاندار گلستان با مهدی الفتی تماس گرفتیم این ورزشکار گلستانی از روحیه خوبی برخوردار است و باوجوداینکه تا اینجای کار هم افتخارآفرین بوده آرزو می‌کنیم که بتواند بر روی سکو قرار بگیرد.

برزمینی از پاداش ویژه مهدی الفتی در صورت کسب مدال خبر داد و افزود: در بازی آسیایی مهدی الفتی توانست مدال کسب کند که با حضور شهید جمهور تجلیل شد و در استان از زحمات این ورزشکار قدردانی کردیم.
 
 گفتنی است مهدی الفتی متولد سال ۱۳۷۹ در گرگان است و وی توانست در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره پرش از خرک مردان شود.

این نخستین باری بود که در تاریخ ژیمناستیک ایران یک ایرانی توانسته بود در رشته ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی مدال کسب کند.

این افتخار باعث شد الفتی به یکی از ۱۰ گزینه استعداد ورزشی ایران معرفی شود و از سویی رئیس‌جمهور شهید و مقامات استان گلستان تجلیل شد.

پیش‌ازاین و بر اساس اعلام سایت فدراسیون جهانی ژیمناستیک، مهدی الفتی، ملی‌پوش ژیمناستیک ایران توانست با قرارگرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک، به المپیک پاریس راه پیدا کند و این اتفاق برای اولین‌بار در ژیمناستیک ایران رخ‌داده بود.

مردم استان گلستان و ایران امیدوارند مهدی الفتی بتواند با قرار گرفتند بر روی سکوی المپیک این حماسه‌سازی را کامل کند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.