1403-07-07 01:20
22
0
91551
رئیس اداره دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد:

«مگس سفید» در کمین مزارع گلستان

رئیس اداره دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به آفت «مگس سفید» در مزارع پنبه و سویا گفت: کشاورزان باید برای جلوگیری از ابتلای محصولات به این آفت، پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی موسی‌خانی  با اشاره به آغاز فصل برداشت پنبه و سویا در استان اظهارکرد: برداشت پنبه یک پروسه دو تا سه ماهه دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان معمولاً در اواخر فصل از برداشت پنبه غافل می‌شوند، افزود: در این بازه زمانی احتمال هجوم آفت به مزارع استان است.

رئیس اداره دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در این فصل آفتی به نام «مگس سفید» اغلب به مزارع پنبه و سویا هجوم می‌برد که کشاورزان باید برای جلوگیری از ابتلای محصولات به این آفت، پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آفت «مگس سفید» موجب سیاه شدن الیاف پنبه می‌شود، افزود: اگر مزرعه کشاورزان دچار آفت شد، برای حل مشکل از کارشناسان جهاد مشورت بگیرند.

موسی‌خانی به سویاکاران نیز نسبت به هجوم این آفت در مزارع هشدار داد و گفت: هرچند که هم‌اکنون این آفت، اختلالی در غلافبندی سویا به صورت جدی ایجاد نکرده است اما کشاورزان باید رصد مداوم داشته باشند و سرکشی از مزارع را در روزهای پایانی به صورت جدی دنبال کنند.

وی با درخواست از سویاکاران مبنی بر اینکه تا هنگام برداشت محصول عجله نکنند، افزود: زمان برداشت سویا متقارن با آغاز بارندگی در استان است، از این رو رطوبت هوا بالاست، درصورتی که کشاورزان برای برداشت عجله کنند و محصول رطوبتی بیش از ۱۵ درصد داشته باشد، هنگام فروش، متضرر خواهند شد.

رئیس اداره دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه یادآور شد: اپراتورهای کمباین نیز توجه داشته باشند که هنگام برداشت خاک، سنگ وکلوخ وارد کمباین نشود تا کثیفی دانه، باعث افت قیمت آن نشود.

منبع:ایمنا 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.