1401-10-19 09:18
542
0
82879
کارشناس هواشناسی گلستان:

باران گل‌آلود گلستانی‌ها را غافلگیر کرد

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: منشاء پدیده گرد و غبار همراه باران در استان صحرای ترکمنستان و بیابان قره‌قوم است.

محمد قلی‌پور در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: پدیده گرد و غبار از صحرای ترکمنستان به گلستان وارد شده است و بر اثر آن کاهش قابل ملاحظه دید را در اینچه‌برون تا افق ۱۰۰ متر شاهد بودیم.

کارشناس هواشناسی استان گلستان ادامه داد: ورود سامانه بارشی باعث شد که این گرد و غبار فروکش کند و همچپنین افزایش رطوبت را شاهد بودیم در استان با ورود این سامانه سرد؛ مه غلیط و هوای مرطوب را شاهد بودیم.

قلی‌پور بیان کرد: بارش‌ها قابل ملاحظه نبود و در شرایط کوهستانی نیز ریزش برف را شاهد بودیم و با توجه به اینکه سرما از نواحی خزر وارد استان شده انتظار افزایش هوای سرد را در استان داریم.

این مقام مسئول تأکید کرد: سرد شدن بیشتر هوای استان بر اساس الگو‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود و بعد ظهر امروز بارش‌ها بیشتر در نواحی کوهستانی و سردسیر اتفاق می‌افتد و در مناطق کوهستانی همچنین ریزش برف را خواهیم داشت.

قلی پور بیان کرد: با توجه به اینکه این سامانه رطوبت قابل ملاحظه ندارد بارش‌ها در حد مؤثر و قابل ملاحظه نیست و برف‌های خشک و ملایم خواهد داشت که تا سه‌شنبه این شرایط ادامه دارد و به تدریج از فعالیت این سامانه کاسته خواهد شد و پس از آن جوی آرام در این منطقه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرمای انتقال این سامانه تا روز پنجشنبه ادامه پیدا می‌کند به طوری که روز چهارشنبه و پنجشنبه اکثر نقاط استان پنج درجه کمتر می‌شود و طول دوره‌ی یخبندان در سرمای شبانه نیز افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که هفت تا هشت درجه کاهش دما را به ویژه در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.