1401-01-21 08:37
389
0
79471
دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه نینوای استان گلستان:؛

تشدید اقدامات نظارتی برای شبکه آرد و نان ضروری است

مهقانی از تشدید اقدامات نظارتی بر شبکه آرد و نان با هدف ساماندهی خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: باهدف ساماندهی بخش آرد و نان ؛ نشست هماهنگی کارگروه آرد و نان استان با حضور سرپرست شرکت غله استان ؛ قائم مقام جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه استان ؛ و حضور نهادهای اقتصادی و نظارتی در سالن جلسات اداره کل غله استان برگزار شد.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا  استان گلستان ادامه داد:  در استان گلستان تعداد دو هزار و 500 خبازی از آرد یارانه ای نوع ۱ و ۲ استفاده نموده که روزانه بتعداد حدود ۲۰ هزار کیسه آرد دولتی احتیاج دارند ؛ با توجه به حساسیت های بسیار زیاد ؛ استفاده از سامانه های تخصصی هرچه سریعتر می بایست هوشمند سازی در حوزه حمل گندم  اجرایی شد.

مهقانی بیان کرد: برای خبازی ها نیازمند اقدامات نظارتی از جمله ؛ تشدید نظارت ها ؛ نصب دوربین هوشمند ؛ راستی آزمایی و واقعی سازی سهمیه آرد و نیز ساماندهی وضعیت آرد در مراکز پخت نان آزاد است .

وی افزود : نصب بنر ساعات دقیق پخت نان در خبازی ها ؛ درج شماره تلفن نهادهای نظارتی در بنر مذکور و اجرای مانور نظارتی از اقدامات مهم در دستور اجرا در این ستاد استانی است.

این مقام مسئول افزود: رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی سپاه گلستان اضافه کرد : توجه به ساعات پخت و الزام تعطیلی خبازی ها فقط در روز تعیین شده؛ تعیین تکلیف خبازی های سوپرآزاد بسیار مهم و ضروری است.

مهقانی تصریح کرد : عدم ثبت انبار های گندم در هر رده ای ظن احتکار و عرضه خارج شبکه را بهمراه دارد ؛ و نیز ثبت بارنامه های حمل و نقل گندم  و جلوگیری از قاچاق گندم از معابر وصولی این استان از نکات مهم و مورد توجه در قرارگاه است.

وی یادآور شد: با  توجه به کشت ۳۷۰ هزار هکتاری گندم در اراضی آبی و دیم استان و برآورد حدود یک میلیون تنی تولید این محصول؛ شرکت بازرگانی غله استان می بایست در سال پیش رو با حفظ موجودی گندم برای استفاده یک ساله کارخانجات آرد و سیلوها ؛ زمینه اشتغال زایی هر چه بیشتر را برای ۳۲ کارخانه آرد استان اجرایی و عملیاتی کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.