1400-07-11 19:29
1310
0
76373
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

خبر خوش برای متقاضیان الحاق به بافت روستاهای گلستان/ بازنگری طرح‌های هادی روستاهای گلستان در گروی اعتبارات دولت 

حسینی گفت: هماهنگی لازم با شهرستان برای تشکیل پرونده درخواست الحاق به بافت روستا در تمامی روستاهای گلستان انجام شده است.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: تهیه و اجرای طرح هادی در استان گلستان ۱۰۰ درصد به اعتبارات دولتی وابسته است و بنیاد مسکن آمادگی دارد ظرف مدت کمتر از سه سال بازنگری طرح های هادی تمامی روستاهایی گلستان را به شرط تامین اعتبار انجام دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: تهیه طرح های در ۱۰۰ درصد روستاهای استان گلستان انجام شده است  اما بازنگری طرح هادی روستا ۱۰ ساله یکبار باید انجام شود و در حال حاضر بازنگری طرح هادی ۳۰۰ روستای گلستان اجرایی شده است.

حسینی متذکر شد: در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ روستا در استان گلستان  نیازمند بازنگری طرح هادی روستایی است و از منابع ملی و استانی توانستیم اعتبار مورد نیاز برای بازنگری ۱۰۰ روستا را تامین کنیم.

وی افزود: همچنین در کنار این مسائل در استان گلستان مبحث پذیرش درخواست های موردی لحاق به سطح بافت روستا را بازکردیم و این مهم خود یک بازنگری در اجرای طرح هادی به شمار می رود.

این مقام مسئول متذکر شد: این مهم مسکنی است برای روستاهایی است که مشکل در بازنگری طرح هادی دارند و هماهنگی لازم با شهرستان ها انجام شده که به صورت موردی تشکیل پرونده الحاق به بافت روستا در تمامی روستاهای استان  انجام شود.

حسینی متذکر شد: برای این منظور  مالک باید به دهیار روستا درخواست برای الحاق به بافت ارائه کند و در جلساتی این درخواست ها بررسی می شود و  پس از آن تصویب می شود و شرط آن این است که حتما این اراضی چسبیده به روستا باشد.

وی با بیان اینکه  الحاق بافت به روستا براساس حد نصاب تفکیک روستا در نظر گرفته شده است، افزود: ۷۲ درصد روستاهای استان گلستان شروع عملیات طرح هادی روستایی داشتند و میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای کشور تقریبا ۵۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان افزود: امسال نیز در اجرای طرح هادی روستا ۲.۵ برابر اعتبارات برای اجرای طرح هادی روستایی افزایش یافته و در حال تهیه نقشه های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.