1401-11-25 17:36
897
0
83597
مدیرعامل مخابرات استان گلستان:

۴۳۲ روستای گلستان مجهز به فیبرنوری هستند/ گلستان در مسیر هوشمندسازی

مدیرعامل مخابرات استان گلستان گفت: ۴۳۲ روستای استان فعالیت‌شان در فیبر نوری است و این شاخصه در کشور بی‌نظیر است.

به گزارش گلستان ما، غلامعلی شهمرادی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: نیاز با اینترنت پرسرعت و پهنای باند بالا در استان روز‌به روز افزایش یافته است.

مدیرعامل مخابرات استان گلستان به توسعه شبکه فیبرنوری در استان اشاره کرد و ادامه داد: زیرساخت‌هایی که تأمین می‌کنیم ۴۵ درصد آن را شرکت‌های خصوصی استفاده خواهند کرد و زیرساخت‌هایی که توسط مخابرات انجام می‌شود از منابع مخابرات استفاده می‌کنند.

شهمرادی بیان کرد: رویکرد مهمی که ما در این موضوع داریم بحث گذر از شبکه مسی و فیبر نوری بود و گسترش شبکه فیبرنوری را مهمترین برنامه مخابرات به‌شمار می‌رود.

وی گفت: امکان دسترسی کلیه مشترکان به اینترنت پرسرعت در بستر فیبرنوری باید فراهم شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: ۴۲۳ روستای استان فعالیت‌شان در فیبر نوری است و این شاخصه در کشور بی‌نظیر است.

شهمرادی تأکید کرد: سه هزار کیلومتر فیبرنوری در استان داریم و تلاش می‌کنیم دسترسی مشترکان را به فیبرنوری افزایش دهیم.

وی گفت: محدودیت‌هایی در شبکه مسی وجود داشت که در فیبرنوری این محدودیت‌هه برداشته می‌شود و سرعت و کیفیت خدمات مخابرات در بستر فیبرنوری ارتقا پیدا می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از فوائد توسعه بستر فیبرنوری هوشمندسازی است و تأثیرات مثبتی می‌تواند این بستر برای استان به وجود بیاورد.

شهمرادی خاطرنشان کرد: از بستر فیبرنوری در برخی از کشور‌ها شبکه زمینی وجود دارد و سرویس‌های متعددی از بستر فیبرنوری ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: ۴۰۰ کیلومتر در شهر گرگان ما بستر فیبرنوری داریم و در فاز نخست پروژه برنامه‌ریزی شده پروژه فیبرنوری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تا خرداد سال آینده اجرایی کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری کلانی را این پروژه می‌طلبد شاید برای چندسال اجرای این پروژه مقرون به‌صرفه نباشد ولی قطعاً این سرمایه‌گذاری اجتناب ناپذیر است و در مسیر هوشمندسازی و هوش مصنوعی باید این زیرساخت‌ها فراهم شود.

شهمرادی تأکید کرد: حجم مصرف اینترنت در ایام کرونا سه برابر شده است ولی توانستیم این میزان درخواست را مدیریت کنیم.

وی افزود: گلستان جزء چهار استان نخست کشور است که طرح توسعه بستر فیبرنوری را اجرایی کردیم و جزء استان‌های پیشگام هستیم و چهار پیمانکار کشوری در شهرستان‌های استان این پروژه را اجرایی می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به انتن‌دهی موبایل و پوشش اینترنت تأکید کرد: مخابرات و اپراتور‌های همراه هیچ تعهدی برای ارائه خدمات اینترنت روستا‌ها ندارند و جزء الزامات دولت است و دولت بودجه مورد نیاز دسترسی اینترنت را برای اپراتور‌ها هزینه می‌کند که براساس تکالیف این شرکت‌ها و مخابرات فعالیت می‌کنند.

شهمرادی افزود: دو پروژه مهم فاز هفت و هشت سیار را اجرا کردیم و تلاش ما برای توسعه شبکه اینترنت همراه در سطح استان است و ۵۵ سایت جدید مخابرات را در استان راه‌اندازی کردیم.

وی گفت: با مجموعه اقداماتی که مخابرات انجام می‌دهد قالب زیرساخت‌ها با ما است و بیش از ۹۶ درصد روستا‌های استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.