1401-01-15 09:40
396
0
79363
با پیگیری دادگستری؛

69 واحد تولیدی در گلستان جان دوباره گرفتند/ بازگشت به کار 794 نفر

رئیس کل دادگستری گلستان از رونق دوباره تولید در 69 کارخانه تعطیل استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حیدر آسیابی در خصوص جزئیات راه اندازی واحدهای تولیدی به چرخه تولید اظهار کرد:  سال گذشته دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان  348 واحد تولیدی تعطیل شناسایی و لیست این واحد ها به تفکیک هر شهرستان به دادستان های سراسر استان ارسال شد تا با کمک دستگاه های اجرایی مشکلات این واحدها را بررسی و برای رفع موانع بر سر راه تولید این کارخانه ها تلاش کنند .

این مقام ارشد قضایی استان افزود: برای سرعت بخشیدن به رفع موانع تولید هم،  دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری را در دادسرای مرکز استان متمرکز کردیم تا با اختیارات نظارتی که دادستان مرکز استان دارد  در صورت نیاز برای حل مشکلات سایر حوزه های قضایی نیز اقدام شود .

حیدر آسیابی افزود: با همت دستگاه قضایی پارسال همه دستگاه های اجرایی هم پای کار آمدند که نتیجه آن به راه افتادن خط تولید در 69 واحد  تعطیل بود .

آسیابی افزود:  با فعال شدن این کارخانه ها در مجموع 794 کارگر  به محل کار خود بازگشتند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ایجاد واحدهای صلح و سازش برای حل و فصل مسائل کارگری ، راه اندازی مرکز داوری و  شعبه شورای حل اختلاف ویژه تجار و شرکت های تولیدی با همکاری اتاق بازرگانی از دیگر اقدامات پارسال دادگستری استان برای هموار کردن مسیر تولیدکنندگان بود.

حیدر آسیابی، به تلاش های دادگستری برای جلوگیری از توقف تولید هم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از توقیف خطوط تولید، رسیدگی خارج از نوبت و حداکثر 5 ماهه به پرونده های واحدهای تولیدی در شعب تخصصی ،  رسیدگی فوری پرونده‌های مفاسد اقتصادی به منظور ایجاد بستر برای فعالیت سالم اقتصادی از جمله این تلاش ها بود.

 آسیابی ادامه داد: سرکشی از شهرک‌های صنعتی، نشست با فعالان اقتصادی استان برای بررسی مشکلات آنان و پیگیری رفع موانع بانکی بر سر راه تولیدکنندگان  هم از جمله اقدامات دادگستری استان برای کمک به رفع موانع تولید و رونق اقتصادی استان است که امسال نیز با جدیت و با اولویت واحدهای دانش بنیان دنبال می شود .

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.