1400-10-27 11:58
497
0
78155

تورم یا پایان رانت؛ چرا مجلس برای حذف دلار جهانگیری تردید دارد؟

اظهارات اخیر بهارستان‌ نشینان نشان دهنده این است که مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده کشور، نگاه تردید آمیز دارد

به گزارش گلستان ما، عاقبت مبهم دلار جهانگیری؛ چند روزی است که بحث بر سر حذف ارز 4200 تومانی یا همان دلار جهانگیری، به یکی از موضوعات مهم در محافل سیاسی و اقتصادی کشور تبدیل شده.
موضوعی که دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال 1401، کمر همت به حذف اون بسته اما مجلس هنوز نسبت به حذف آن، تردیدهایی رو دارد.

آنطور که بخش قابل توجهی از نمایندگان می‌گویند، سیاست حذف ارز ترجیهی که البته بار مالی زیادی رو هم برای دولت ایجاد کرده، باعث تورم و افزایش قیمت ناگهانی در کالاهای اساسی مانند روغن، مرغ، گوشت قرمز، برنج، لبنیات و ... خواهد شد.

به گفته محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، براساس اطلاعاتی که از وزیر جهاد کشاورزی به دست آمده است، با حذف ارز ترجیهحی قیمت مرغ تا 50 هزار تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

با این وجود اما بسیاری از نمایندگان معتقدند سیاست ارز ترجیهی، خسارت‌های جبران ناپذیری رو به کشور وارد کرده و باعث ایجاد رانت و فساد گسترده در کشور شده. موضوعی که باعث شده بار مالی زیادی به کشور وارد بشه و دولت برای کسری بودجه به استقراض از بانک مرکزی متوسل بشه.

افزایش تورم و گرانی کالاهای اساسی در چند سال گذشته باعث شده وضعیت معیشتی مردم با مشکلات جدی مواجه شود. اظهارات اخیر نمایندگان نیز نشان دهنده این است که مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف ارز ترجیهی به دلیل تورم احتمالی و افزایش ناگهانی در قیمت کالاهای اساسی، نگاهی تردید آمیز دار.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.