1402-09-25 09:03
1376
0
87917
یک کنشکر اجتماعی تشریح کرد:

ثمرات سفرهای استانی رئیس‌جمهور به گلستان

یک کنشگر فعال اجتماعی گفت: مردمی بودم رئیس‌جمهور رفتاری برای بازسازی اعتماد است و مقدمه‌ای برای امیدآفرینی و تغییرات ملموس در زندگی مردم است.

محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در راستای اهمیت سفر قریب‌الوقوع و پر برکت رئیس‌جمهور به گلستان و مسئله بازسازی اعتماد عمومی گفت: نزدیک‌شدن به مردم با حضور میدانی، رفتاری مهم برای بازسازی اعتماد است و مقدمه‌ای برای امیدآفرینی و تغییرات ملموس در زندگی مردم خواهد بود.

وی افزود: حضور عالی‌ترین مقام اجرایی در بین مردم، از این جهت اهمیت دارد که افکار عمومی، رئیس‌جمهور را در نقطه‌ای دور از واقعیات زندگی خودش احساس نمی‌کند.

عضو مجمع مشورتی نظام مسائل کشور تاکید داشت: وقتی یک مسئول مهم کشوری صدها کیلومتر دورتر از دفتر کارش را از نزدیک بازدید می‌کند و حرف مردم را مستقیم می‌شنود، این تبدیل می‌شود به یک راهبرد کلان برای تمام ارکان دولت و به عبارتی وزرا و معاونین و مدیران میانی‌تر تکلیفشان روشن می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: مسئولی که عادت به حضور در میان مردم دارد، کمتر حرفی می‌زند که به آن عمل نکند؛ چون عمل به حرف‌هایی که به مردم گفته می‌شود نیز از دو جهت اهمیت دارد: یکی ایجاد این احساس که تفاوتی میان حرف و عمل دولتمردان نیست، دیگر اینکه می‌توان به وعده‌های مسئولان امید داشت.

کنشگر فعال اجتماعی استان افزود: شاید محوری‌ترین مؤلفه در بازسازی اعتماد عمومی همین «دادن حس امید از عملی‌شدن وعده‌ها» باشد. هر چند در مسیر پیچیدهٔ عملی‌شدن وعده‌ها حتماً موارد قابل توجهی از عملکرد دستگاه بزرگ اجرایی با کمبودها و اشتباهاتی مواجه خواهد شد؛ لذا دولت برای ماندن در مسیر بازسازی اعتماد عمومی باید ایراد و اشکال احتمالی را بپذیرد و صادقانه با مردم رفتار کند.

وی ادامه داد: کتمان اشتباه از اصل اشتباه، آسیب بزرگ‌تری به رابطهٔ دولت و افکار عمومی می‌زند. همان‌طور که سابقهٔ پُرفراز و نشیب تاریخ سیاسی در ایران به ما نشان می‌دهد، در صورت گفت‌وگوی صادقانه با مردم، اثر تصمیمات اشتباه، کم می‌شود.

عضو مجمع مشورتی نظام مسائل کشور گفت: عمل به وعده‌ها به ویژه وعده‌های تحقق نیافته دولت پیشین، اعتماد آسیب دیده مردم به دولت و امید آنان به دولتمردان و مسوولان را ترمیم می‌کند.

وی با بیان این که در بازسازی اعتماد عمومی جای تعارف، تقصیر و تبانی نیست ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم با بهره گیری از بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب و همراهی همه ورزا، سبب رفاه مردم و تداوم عزت ایران شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.