1402-09-19 15:45
280
0
87827
آخرین اخبار از شصت‌ و پنجمین روز عملیات طوفان الاقصی؛

حملات پیاپی حزب‌الله به مقرهای نظامیان صهیونیست ادامه دارد

در حالی از انجام موفق عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی سپری می‌شود که حزب‌الله لبنان از حملات پیاپی به مقرهای نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از دانا، در حالی شصت و پنج روز از عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی سپری می‌شود که جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت غرب و آمریکا همچنان ادامه دارد.

هیاتی از شورای امنیت به گذرگاه رفح می‌رود

یک منبع سازمان ملل اعلام کرد که قرار است هیاتی از شورای امنیت روز دوشنبه (بیستم آذر ماه) به گذرگاه رفح در مرزهای میان مصر و نوار غزه سفر کند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این هیات که عازم گذرگاه رفح خواهد شد شامل واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت خواهد بود.

پیشتر ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشت این برای سومین بار از زمان آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری برای پایان‌دادن به جنگ را وتو می‌کند.

۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند اما بریتانیا به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد.

استقبال مقامات رژیم صهیونیستی از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از آنکه آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در نوار غزه را وتو کرد، در حساب کابری خود در پلتفرم ایکس نوشت: «از هم‌پیمانمان آمریکا بابت حمایت مستمرش در این جنگ جهت بازگرداندن افراد ربوده شده و نابودی تشکیلات حماس تشکر می‌کنیم.»

در مقابل کوهن باز هم از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل انتقاد کرد و مدعی شد: «درخواست گوترش در واقع جانبداری از حماس است و درخواست برای برقراری آتش‌بس ننگی برای جایگاه او و سازمان ملل است.»

مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته از گوترش به دلیل درخواست‌های مکررش از این رژیم برای توقف جنگ علیه غزه انتقادهای متعددی داشتند.

گلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت: «از آمریکا و رئیس جمهور جو بایدن تشکر می‌کنم که امروز با قدرت در کنار ما ایستادند و رهبری و ارزش‌های خود را نشان دادند.»

آردان در ادامه نوشت: «برقراری آتش‌بس تنها با بازگشت تمامی گروگان‌ها و نابودی حماس امکان‌پذیر خواهد بود.»

درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و اعضای مقاومت فلسطین در نابلس

منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطقی در کرانه باختری از جمله شهرک قباطیه، مرکا در جنوب غرب جنین، شهرهای الخلیل، سلفیت و شهرک الخضر در غرب بیت لحم یورش بردند.

دو جوان در یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به روستای المزرعه الغربیه در شمال رام الله زخمی شدند.

نیروهای این رژیم به شهر نابلس نیز یورش بردند. اعضای مقاومت فلسطین در این شهر وارد درگیری‌هایی با این نیروها شدند.

همچنین نیروهای این رژیم به شهرک کفرراعی در جنوب غرب جنین یورش برده و منزل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را محاصره کردند.

این نیروها به اردوگاه عقبه جبر در اریحا نیز یورش برده و منازلی را در محله النابلسی محاصره کردند.

همچنین نیروهای اشغالگر و فلسطینی‌ها در نزدیکی روستای مرکا و شهرک قباطیه در جنوب غرب جنین درگیر شدند.

رژیم صهیونیستی از زمان عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و شروع جنگ غزه یورش‌ها و بازداشت‌ها در کرانه باختری را افزایش داده‌است. از زمان شروع این جنگ بیش از ۳۰۰ نفر در کرانه باختری به دست نیروهای صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

آمریکا با وتوی خود، شریک نسل‌کشی مردم غزه شد

محمود عباس در بیانیه‌ای در واکنش به نشست ناموفق شورای امنیت، از جامعه جهانی خواست تا راه‌حلی برای توقف نسل‌کشی در اراضی اشغالی، «پیش از آن که این بحران به یک جنگ دینی» تبدیل شود، بیابند.

محمود عباس، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت را محکوم کرد و گفت: «موضع آمریکا خصمانه و غیر اخلاقی و نقض صریح تمامی ارزش‌ها و اصول انسانی بود».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا را مسئول ریخته شدن خون زنان و کودکان و سالمندان در غزه به دست نظامیان اشغالگر اسرائیلی دانست و گفت که کشتار موجود در غزه نتیجه سیاست‌های «بزدلانه» و «حمایتگرانه از اشغالگر» است.

محمود عباس تأکید کرد که سیاست آمریکا، این کشور را در جنایت نسل‌کشی و پاکسازی نژادی و جنایت‌هایی که نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و کرانه باختری و قدس انجام می‌دهند، شریک می‌کند. او هشدار داد که این سیاست برای جهانیان به یک خطر تبدیل شده و امنیت و صلح بین المللی را تهدید می‌کند.

وی در پایان افزود که این تصمیم آمریکا که جامعه جهانی را به چالش کشاند، چراغ سبزی به اسرائیل خواهد داد که به تجاوزات خود بر مردم فلسطین در نوار غزه ادامه دهد.

ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

بعد از این رأی‌گیری گیلاد عردان، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد. او قطعنامه‌ای را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است. پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است».

نیم میلیون فلسطینی در خطر گرسنگی و تشنگی قرار دارند

شهرداری غزه روز شنبه اعلام کرد که نیم میلیون فلسطینی در مناطقی که حملات اسرائیل در آنجا کماکان ادامه دارد، در خطر گرسنگی و تشنگی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» شهرداری غزه وضعیت انسانی را فاجعه بار توصیف کرد زیرا ارتش اسرائیل عمدا زیرساخت‌های آب و غذا را هدف قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل پس از پایان توقف یک هفته‌ای جنگ با حماس، حمله نظامی خود به نوار غزه را از سر گرفت. دستکم ۱۷۴۸۷ فلسطینی در حملات بی‌امان هوایی و زمینی به این منطقه شهید و بیش از ۴۶۴۸۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

«حسنی مهنا» سخنگوی شهرداری غزه گفت: «وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است. کمبود سوخت روند تخلیه مجروحان و انتقال اجساد را مختل کرده است.

شهردار غزه گفت: «برخی تجهیزات ساختمانی و وسایل نقلیه در نتیجه هدف قرار دادن شهرداری غزه از سوی اسرائیل غیرقابل استفاده شدند. ما نمی‌توانیم آب بیمارستان الشفا را تامین کنیم.»

وی افزود: «بحران آب و غذا در سرپناه‌ها به طور تصاعدی در حال افزایش است زیرا تعداد مراجعه کنندگان به این مراکز بیش از ظرفیت است.»

مهنا گفت که به دلیل کمبود سوخت، امکان پاکسازی زباله‌های سرریز از فاضلاب وجود ندارد.

در تحولی دیگر، دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه اوضاع انسانی در غزه را فاجعه بار خواند و امیرعبداللهیان هم گفت که حمایت آمریکا از تداوم حملات نظامی، رسیدن به آتش‌بس پایدار را دشوار کرده است.
حملات پیاپی حزب الله به مقرهای نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان خبر داد که نیروهای این جنبش در ادامه حمایت از ملت فلسطین، ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه به وقت محلی، مقر «السماقه» واقع در مزارع شبعا اشغالی را هدف قرا دادند

حزب الله گفت که این حملات، با موشک صورت گرفته و در جریان آن، محل استقرار نظامیان صهیونیست مورد اصابت قرار گرفت و چند نفر هم زخمی شدند.

این جنبش لبنانی همچنین ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، مقر «البغدادی» را با سلاح مناسب، هدف قرار داد که این حمله هم به زخمی شدن صهیونیستها منجر شد.

حزب الله در یک حمله دیگر، ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه، محل تجمع نیروهای پیاده ارتش صهیونیست را در اطراف «رویسة العاصی» هدف حمله قرار داد.

نیروهای مقاومت لبنان در ادامه حملات خود، ساعت ۱۵ و ۳۵ همچنین مقر فرماندهی تیپ ۹۱ ارتش صهیونیست را در مقر نظامی «برانیت»، موشک‌باران کردند.

در خصوص تلفات نظامیان اسرائیلی، منابع بیمارستانی سوروکا گفتند که بالگردهای اسرائیلی روز گذشته، ۲۴ نظامی مجروح در درگیری‌های نوار غزه را به این بیمارستان منتقل کردند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

روزنامه عبری «هاآرتص» به نقل از منابعش در ارتش هفته گذشته اعلام کرده بود که تعداد زخمی‌های غزه از ۱۰۰۰ نظامی گذشته و حال ۲۰۲ نفر از آن‌ها که جراحات شدید برداشته‌اند، بحرانی است؛ ۳۲۰ نفر از این آمار هم، جراحات متوسط ​​و ۴۷۰ نظامی دیگر هم، جراحات جزئی داشتتند.

این رسانه در ادامه گزارشش از این آمار، نوشته بود ارتش تل‌آویو «همچنان از انتشار تعداد مجروحان و وضعیت آن‌ها توسط بیمارستان‌ها و منابع پزشکی جلوگیری می‌کند». سوروکا، اولین بیمارستان اسرائیلی است که از زخمی‌های ارتش، اطلاعاتی منتشر می‌کند.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی، راسم عبیدات درباره بحران زخمی‌ها تصریح کرده بود که «حجم واقعی خسارات و تلفات ارتش ما به زودی برای همه اسرائیلی‌ها و جهانیان مشخص خواهد شد و این مسئله بحران داخلی تل‌آویو را عمیق‌تر خواهد کرد».

آمریکا ۱۴۰۰۰ گلوله تانک برای صهیونیست‌ها ارسال کرد

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دولت بایدن از اختیارات اضطراری برای فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

این اقدام دولت بایدن بدون مراجعه به کنگره برای گرفتن تاییده انجام شده است.  

پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور از اختیارات اضطراری تحت قانون کنترل صادرات تسلیحات استفاده کرده است.

وزارت دفاع آمریکا افزود: «بلینکن توجیه مفصلی برای لزوم ارائه فوری گلوله تانک به اسرائیل به کنگره ارائه کرده است».

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه به شمار می‌آید.

ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در سخنانی از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه قدردانی کرد.

بعد از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه، گیلاد عردان، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد. او قطعنامه‌ای را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است. پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است».

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت را محکوم کرد و گفت: «موضع آمریکا خصمانه و غیر اخلاقی و نقض صریح تمامی ارزش‌ها و اصول انسانی بود».

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.