1401-09-02 16:08
316
0
82368
به کمک دستگاه‌های دیجیتال؛

راه‌های سوءاستفاده بنزین یارانه‌ای بسته شد

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گنبدکاووس گفت: باک خودروها هنگام خروج از مرز با دستگاه‌های دیجیتال اندازه‌گیری می‌شود تا راهی برای سوءاستفاده بنزین یارانه‌ای وجود نداشته باشد.

به گزارش گلستان ما، هادی قزلسفلو در تور خبری اصحاب رسانه گلستان با دستگاه‌هایی که در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کنند در گمرک مرزی اینچه‌برون انجام گرفت، اظهار کرد: یکی از وظایف شرکت نفت؛ نظارت و کنترل باک خودروهایی که برای ترانزیت از کشور خارج می شوند همچنین خودروهای ورودی به محوطه گمرگ برای تخلیه بار است.

وی با اشاره به اینکه خودروهای داخل کشور از سوخت یارانه ای استفاده می کنند، افزود: در هنگام خروج از مرز باک خودروها توسط دستگاه‌های دیجیتال اندازی گیری می شود و مابه‌التفاوت سوختی که در باک آنهاست با نرخ تنظیم شده در کارگروه استانی دریافت می‌شود.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گنبدکاووس همچنین نحوه نظارت در بخش خودروهای خارجی را بر همین منوال دانست و گفت: البته مابه‌التفاوت دریافتی با توجه به نوع سوختی که دریافت می‌کنند متفاوت است.

به گفته قزلسفلو؛ برای خودروهای ایرانی در هر یک از مرزها بر اساس مصوبات استانی تخفیف در نظر گرفته می شود و خودروهای ایرانی می‌توانند ۲۰۰ لیتر فرآورده را به سمت ترکمنستان حمل کنند اگر مقصد آنها به غیر از ترکمنستان مثلاً قزاقستان باشد تا ۵۰۰ لیتر مشمول معافیت در سوخت می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه کنترل باک مرز اینچه‌برون از سال ۱۳۹۳ ابراز کرد: از زمان راه اندازی تا انتهای آبان سال ۱۴۰۱ مجموع خودروهای داخلی و خارجی رصد شده بالغ بر ۶۵ هزار و ۱۴۷ دستگاه است.

قزلسفلو با اشاره به رصد و کنترل ۲۳ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۷۳ لیتر فرآورده نفتی از سال 93 تاکنون گفت: مابه‌التفاوت اخذ شده ۹۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۰۵ ریال بوده که این میزان به خزانه کشور برگردانده می شود.

وی با بیان اینکه در سال های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دریافتی مابه‌التفاوت سوخت خودروها به صفر رسید، از دلایل این اتفاق را شیوع کرونا برشمرد و افزود: اکنون حدود دو هفته مرز اینچه برون بازگشایی شده و نظارت در این بخش با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.