1400-08-04 14:29
1056
0
76736
وزیر کشور:

وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام یک اصل است/ ضرورت توسعه روابط با کشور ترکمنستان

وحیدی گفت: وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام یک اصل است و نه تاکتیک و یک معیار دارد و معیار آن فلسطین عزیز است و باید به سمت غاصبان فلسطین حرکت کنیم.

به گزارش گلستان ما، احمد وحیدی ظهر امروز در آیین معارفه استاندار گلستان اظهار کرد: در سال 43 در چنین روزی حضرت امام (ره) فریاد اعتراض خود را نسبت به کاپیتالاسیون در سال 43 را در روزهای تاریک آن روزها بلند کرد و راه نو در پیش روی کشور گشود و این انقلاب را شروع کردند و جهان را نورافشان کردند.

وزیر کشور ادامه داد: امروز در سایه سار جمهوری اسلامی در اوج قدرت هستیم و حرف ها را با قدرت و شجاعت به دنیا مخابره می کنیم ولی در سال 43 وقتی امام (ره) حرکت خود را آغاز می کردند در دنیای دیگری بود و به واسطه آن رشادت ها امروز ظلمی را در دنیا بر نمی تابیم و حرف خود را مقدرانه در دنیا بیان می کنیم.

وحیدی تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی و جهان اسلام یک اصل است و نه تاکتیک و یک معیار دارد و معیار آن فلسطین عزیز است و باید به سمت غاصبان فلسطین حرکت کنیم.

وی افزود: در استان گلستان وحدت به خوبی شکل گرفته و در طول چهار دهه از عمر انقلاب می گذرد شاهد این وحدت هستیم و یکی از موضوعات اصلی این وحدت حرکت به سمت غاصبان فلسطین هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: گلستان هم تنوع اقلیمی و هم تنوع مذهبی و سرزمینی دارد و همه این تنوع ها در یک وحدتی خود را نشان می دهد و همه اینها به یک وحدت می انجامد، استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد که باید به آن توجه شود.
وحیدی ابراز داشت: در برخی از محصولات استان گلستان رتبه نخست را دارد و در این استان آثار تاریخی هفت هزار ساله وجود دارد و در حوزه گردشگری و اقتصاد دریایی این استان ظرفیت های خوبی دارد که باید به آن توجه شود.
وی افزود: این استان می تواند تبادلات مرزی به ویژه با کشور ترکمنستان داشته باشیم، مردم ترکمنستان دوستان ما هستند و افق های فرهنگی ایران با ترکمنستان نزدیک است و روابط قومی برای ما یک فرصت بی نظیر است که باید استفاده کنیم، آنقدر مرزهای ما امنیت دارد که عشق آباد در لب مرز ایجاد شده است و باید این روابط را بیش از گذشته توسعه دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: استاندار گلستان اختیار کامل دارند که بتوانند با این کشور همکاری بیشتری داشته باشند مشکل مالی بحث گاز ایران با ترکمنستان در دولت سیزدهم برطرف شده است و هیچ مانعی برای توسعه این استان با ترکمنستان وجود ندارد.

وحیدی خاطرنشان کرد: وحدت این استان یک الگو برای کشور است و بیش از 16قم در این استان زندگی می کنند که هم سو با یکدیگر فعالیت می کند و دشمن در طول 42 سال گذشته برای اختلاف افکنی تلاش کرد و جز در سال های ابتدای انقلاب هیچ موفقیتی در این زمینه رقم نخورده است.

*** خلیج گرگان باید مورد توجه قرار گیرد
وزیر کشور با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده کرد، افزود: از تلاش های حق شناس تشکر می کنم و این تقدیرها  در این مراسم بیانگر آن است که وی کار خود را به درستی انجام داده است و کارهای بسیار خوب دیگر در مسیر و در پیشروی ما است که باید برادر خوب ما زنگانه طی کند و جز با همراهی و هم سویی و کمک همگان این اقدامات خوب صورت نخواهد گرفت.

وحیدی تاکید کرد: امیدواریم روزی به شرایطی برسیم که نرخ بیکاری به نزدیک به صفر برسد، گلستان ظرفیت های خوبی در حوزه دام و طیور دارد و باید تلاش کنیم نهاده را در کشور ایجاد کنیم و با با یک نگاه دقیق دانشی از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی افزود: مشکلاتی مثل آب در گرگان وجود دارد که قابل رفع است و حتما موضوع خلیج گرگان باید مورد توجه قرار گیرد هم خلیج نباید از دست برود و هم باید ظرفیت این استان احیاء شود، نزدیک 10 هزار هکتار مزرع در حوزه آبزی پروری داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

*** به کارگیری ظرفیت های کم نظیر گلستان
وزیر کشور به جلب سرمایه های بزرگ مردمی اشاره کرد و گفت: باید این سرمایه ها در ظرفیت های کم نظیر استان به کارگیری شود، ظرفیت های استان برای خارج از این استان شناخته شده نیست و باید این ظرفیت ها را معرفی کنیم.

وحیدی ضمن قدردانی از تلاش حق شناس استاندار سابق گلستان،  تاکید کرد: زنگانه از رزمندگان عزیز و منتصب به خانواده شهدا است و فردی بسیار اخلاق مدار و متین است و امیدواریم به کمک همگان طرح هایی که مطرح شده را بتوانیم عمل کنیم.

وی افزود: امیدواریم به مسئله اساسی استان توجه شود و دیگر شاهد بحران مثل سیل در استان گلستان نباشیم.

وزیر کشور بابیان اینکه فرونشست بسیار خطرناک است، افزود: برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی انجام می شود و حفاظت از این مناظر زیبا کار همه مردم است.

وحیدی به آتش سوزی کردکوی اشاره کرد و گفت: از این آتش سوزی ارتفاعات کردکوی ناراحت بودیم و باید مراقب باشیم این نعمت خدا که امانت دست مردم است را به درستی صیانت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.