1401-06-10 06:48
284
0
81438
سرخط مهمترین اخبار 9شهریور؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای برداشت هر چه بهتر پنبه

باشگاه خبرنگاران نوشت:  رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت:کشاورزان حتما چند نکته را برای برداشت وش با کیفیت رعایت کنند.

علی موسی خانی گفت:کشاورزان از برداشت غوزه‌های نارس پرهیز کنند و برداشت الیاف وش در زمانی که کاملا و رسیده و خشک است انجام شود.

او ادامه داد:وش‌های برداشتی عاری از هرگونه پوسته و برگ باشد و وش‌های استحصالی پس از برداشت در محل خشک، سرپوشیده و محفوظ از ریزش باران نگهداری شود. 

پنجمین خانه صنایع دستی گنبدکاووس در حوزه پوشاک سنتی افتتاح شد

فارس نوشت: رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: پنجمین خانه صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس در حوزه پوشاک سنتی به بهره برداری رسید.

مریم آق اتابای ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح خانه صنایع دستی پوشاک سنتی با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان اظهار کرد: خانه صنایع دستی پوشاک سنتی پنجمین خانه صنایع دستی بعد از رودوزی سنتی، چرم، زیورالات، نمدمالی و سفال امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی توسط پیشکسوت این رشته افتتاح شد.

وی تصریح کرد: خانه صنایع دستی مرکز خلاقیت، نواوری و ایده در خصوص  رشته های صنایع دستی بوده تا بتوانیم فرهنگ غنی منطقه به ویژه پوشش سنتی و اسلامی خود در کنار اصالت، اداب و آئین منطقه حفظ و تولید کنیم. 

تفاهم‌نامه همکاری ایرنا و اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان امضا شد

ایرنا نوشت: تفاهم‌نامه همکاری میان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان در راستای ارتقای اطلاع‌رسانی خدمات و فعالیت‌ها امضا شد.

مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امروز چهارشنبه با حضور نورالله مرادی سخنگو و معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سید ابوالقاسم موسوی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان محیط زیست، محمدرضا کنعانی مدیرکل محیط زیست گلستان و غلامرضا رجایی رییس خبرگزاری ایرنا مرکز گلستان برگزار شد.

همکاری، مساعدت و فراهم‌کردن شرایط و امکانات مورد نیاز برای حضور خبرنگاران، عکاسان، کارشناسان و مدیران ایرنا در مراسم و مناسبت‌ها، عضویت ایرنا در کارگروه اطلاع‌رسانی اداره کل برای تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی برای پوشش خبری و تصویری مناسبت‌های خبری و در اختیارگذاشتن مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی اداره کل به ایرنا برای انتشار از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است. 

گره کور مشکلات محیط زیستی گلستان در دولت سیزدهم باز شد

ایرنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: گره کور بسیاری از مشکلات محیط زیستی گلستان که عمر برخی آن ها از ۲ دهه نیز عبور کرده بود با ورود به موقع و حمایت مالی موثر دولت سیزدهم باز شد.

محمدرضا کنعانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این طرح‌های مهم که کم‌توجهی به آن امکان خیزش همیشگی گرد و غبار را در گلستان افزایش می‌داد، لایروبی خلیج گرگان بود.

وی بیان کرد: طی سالیان اخیر همواره کارشناسان و صاحب‌نظران بر اجرای این طرح و بازشدن ارتباط آبی خلیج گرگان و دریای خزر تاکید داشتند اما در دولت‌های پیشین اراده‌ای برای انجام آن وجود نداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: آیت الله رییسی در جریان سفر استانی اسفند پارسال به استان و بازدید میدانی از پهنه خلیج گرگان بر ضرورت انجام لایروبی تاکید کرد که مقدمات انجام آن در زمانی کوتاه فراهم و از چند روز قبل نیز لایروبی این پهنه آبی آغاز شد.

کنعانی ادامه داد: برای احیای خلیج گرگان ۱۶ اقدام مداخله ای پیش‌بینی شده که لایروبی اولین و یکی از مهمترین آن‌هاست و در مراحل بعد پمپاژ آب دریای خزر و تامین حق‌آبه قره سو و نکارود انجام خواهد شد.

کنعانی ادامه داد: همچنین تالاب گمیشان که به دلیل قطع شدن مسیر ورود آب، دچار خشکی شده و در حال تبدیل شدن به بیابانی خشک و بی آب و علف بود، با حمایت مستقیم دولت از اعتبار لایروبی برخوردار شد و عملیات احیای آن به زودی آغاز می شود.  

کشف ۴۲ هزار مودی جدید مالیاتی در گلستان

ایسنا نوشت: مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از کشف تشکیل پرونده و اخذ مالیات از ۴۲ هزار مودی جدید مالیاتی با اجرای طرح مالیات بر تراکنش دستگاه پوز در این استان خبر داد.

قربان حاجی مشهدی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان از محل جذب مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاریها و شهرداریها استان واریز شده است، اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نیز بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در همین راستا واریز شده که بیشترین سهم متعلق به گرگان با ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع مودیان مشمول تعداد ۱۱۶ هزار و ۱۹۰ مودی اقدام‌به ارائه اظهارنامه کرده اند، افزود: شال گذشته این آمار حدود ۷۴ هزار و ۶۶ نفر بوده است که حاکی از رشد ۵۷ درصدی در تعداد ارائه اظهارنامه مالیاتی در استان دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از رشد ۴۶۱ درصدی مالیات ابرازی این استان در سال مالیاتی اخیر خبر داد و گفت: در سال جاری مجموع مالیات ابرازی مودیان بالغ بر ۱۷۸ میلیارد تومان بوده است که سال قبل تنها ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات ابرازی جذب شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از کشف ۴۲ هزار مودی جدید در اجرای طرح مالیات مبتنی بر تراکنش دستگاه پوز خبر داد و گفت: این افراد فاقد هرگونه پرونده مالیاتی بودند که از این پس باید مالیات بر درآمد خود را به بیت المال پرداخت کنند. 

ضرب و شتم یک مددجو در مرکز ترک اعتیاد ‌گرگان

تسنیم نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از پلمب یک مرکز ترک اعتیاد در پی ضرب و شتم یک مددجو خبر داد.

محمود اسپانلو اظهارداشت: این مرکز در در پی مراجعه مادر مددجویِ یک مرکز ترک اعتیاد به دادستانی و اعلام این که فرزندش در مرکز ترک اعتیاد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، بسته شد.

دادستان اسپانلو افزود: با دریافت این گزارش، بلافاصله معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی گرگان شبانه از این کمپ بازدید و با بررسی دوربین های محل  و تایید ضرب و جرح این مددجو ، دستور پلمب این مرکز ترک اعتیاد را صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: مددجویان این مرکز هم برای طی ادامه دوره درمان به کمپ جایگزین،  منتقل شدند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.