1402-04-18 16:34
381
0
85654
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

آمار مقرری‌بگیران بیکاری در گلستان کاهشی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از نزولی شدن آمار مقرری‎بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی خواجه مظفری امروز در جلسه هم اندیشی با نخبگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان گلستان که با حضور علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری بیش از ۵ هزار نفر بود که این میزان در سال جاری به ۳ هزار و ۴۲۶ نفر کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد روند اخراج کارگران کم شده است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان ۴۷ هزار کارگاه وجود دارد که ۲۸۸ هزار نفر زیرپوشش بیمه هستند، افزود: حمایت و گسترش تشکل‌های کارگری جزو اولویت‌های ما است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آرامش و ارتباط خوبی با تشکل‌های کارگری در استان داریم که نتیجه آن انعقاد پنج پیمان دسته‌جمعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان در سه ماهه اول امسال بوده است.

خواجه مظفری بیان کرد: ۳۶۱ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان گلستان فعالیت می‌کنند و میانگین رسیدگی پرونده‌ها از ۵۶ روز به ۴۴ روز کاهش داشته که قول می‌دهیم این میزان به ۳۶ روز کاهش پیدا کند و موجب رضایتمندی هرچه بیشتر کارگران و کارفرمایان فراهم شود.

وی گفت: در سه ماهه ابتدای امسال میزان شکایات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ کاهش داشته است، در راستای صیانت از کارگران در سال گذشته ۷ هزار و ۸۳۴ بازرسی توسط ۱۶ بازرس کار انجام گرفت.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.