1400-10-06 16:17
574
0
77764
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان:

ارده الهی و توحیدی مردم باعث حماسه 9 دی شد

حجت الاسلام گرزین گفت: ارده الهی و توحیدی مردم باعث حماسه 9 دی شد، برگ برنده انقلاب اسلامی از زبان امام (ره) و مقام معظم رهبری اراده توحیدی مردم است

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام عباس گرزین عصر امروز در میزگرد تخصصی حماسه 9 دی که به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره همه عزیزانی که در دی سال 88 و هجمه سنگینی که به نفع جبهه انقلاب نقش آفرینی کردند گرامی می داریم و اینها عماران ولایت و بصیرت افزایی به شمار می روند و مرحوم مصباح یزدی به عنوان چهره شاخص انقلابی و علمدار بصیرت بود و حضرت مقام معظم رهبری فرمودند که ایشان خلا شهید مطهری و بهشتی را پر کرده بودند که امسال نخستین سالگرد آن در دهه بصیرت را شاهد هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: بستر مهمی در حوزه مبانی اسلامی و تحکیم و ترویج آن را فراهم کردند و جا دارد برای روح بلند مرحوم آیت الله مصباح یزدی طلبه مغفرت کنیم.

گرزین بیان کرد: حاج قاسم سیر عملی آن در جوهره انقلاب اسلامی که دفاع از نیابت عام بر مدار ولی فقیه بود و در جملات و کلام آن مشهود بود  را به نمایش گذاشت.

وی افزود: هشتم دی سالروز ارتحال یکی از علمداران بصیرت استان گلستان مرحوم آیت الله طاهری است که یک عمار انقلاب در استان گلستان به شمار می رود که به حق سال های سال مبارزات ایشان تاثیر مهمی در تقویت جبهه حق داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: در 18 دی ما نیز سالروز ارتحال آیت الله میبیدی را داریم که یک چهره شاخص اهل معنا و انقلابی بودند که در کنار محروم آیت الله طاهری نسبت به بصیرت افزایی جامعه اقدام می کردند.

گرزین یادآور شد: استان گلستان یک روز زودتر از مردم ایران برای دفاع از اهل البیت (ع) و حریم ولایت قیام کرد و روحیه مسئولیت پذیری و ولایی خود را به نمایش گذاشت و این مسئله مسئولیت پذیری و ولایت پذیری و تکیلف محور بودند مردم این استان را نشان داد.

وی افزود: در اوایل انقلاب در 12 دی در گالیکش و گنبدکاووس قیام انقلابی مردم را شاهد بودیم که نسبت به خروش علیه رژیم شاهنشاهی 6 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و این مناسبت ها در دی نشان می دهد که این ماه یک ماه سراسر انقلابی و حضور حماسی مردم انقلابی این استان است.

این مقام مسئول به برجستگی دهه ولایت و حماسه یوم الله 9 دی اشاره کرد و افزود: این دهه تا 19 دی که خروج و قیام مردم قم بود و دهه بصیرت نام گرفت که ریشه های مهمی دارد که بازخوانی آن باید از زبان رهبر انقلاب داشته باشیم.

گزین خاطرنشان کرد: ارده الهی و توحیدی مردم باعث حماسه 9 دی شد، برگ برنده انقلاب اسلامی از زبان امام (ره) و مقام معظم رهبری اراده توحیدی مردم است و هرجا مردم برای خدا حرکت کردند شاهد اتفاقات مبارکی بودیم.

وی گفت: اراده توحیدی مردم به سقوط رژیم شاهنشاهی سرعت داد و پس از آن نیز نطفه نفاق ها توسط استکبار ریخته شد و جریان فتنه و نفاق در انقلاب علیه مسئولان ما رقم خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان  متذکر شد: درطول تاریخ گریه کن برای امام حسین (ع) زیاد داشتیم و هنر حضرت امام(ره)این بود که گریه کن حسینی را گرد هم جمع کند که این اراده باعث پیروزی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شکست جریان تحریم ها و پیروزی در نهضت هسته ای شدن ما شد و اگر این اراده جمعی مردم با مدیریت حضرت امام (ره) چنین توفیق هایی حاصل نمی شد.

گرزین بیان کرد: مردم ماهیت فتنه را تشخیص دادند و و قبل از آن با تاکیدات مقام معظم رهبری صبوری می کردند و تلاش کردند کشور به نقطه بحرانی نرسد ولی وقتی مردم دیدند که این جریان به مقدسات هم رحم نمی کند و به شهدا و خانواده شهدا و تصاویر مقدس حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا و هیئت عزاداری تعرض می کنند دیگر صبر نکردند و به صورت خودجوش و آتش به اختیار وارد عمل شدند و این وجه تمایز انقلاب اسلامی با همه حرکت ها و قیام های دیگر در طول تاریخ غیبت را نشان می دهد.

وی ابراز داشت:کسی به مردم نگفت که به خیابان ها بریزند ولی وقتی با هشت ماه توطئه رو به رو بودند علمداران بصیرت وارد جهاد تبینی شدند و کف روی آب و ماهیت فتنه خودش را نشان داد و مردم آرام آرام به این نتیجه قطعی رسیدند که این خط را نمی توان مدیریت کرد.

این مقام مسئول متذکر شد: مقام معظم رهبری پس از 12 سال از فتنه سال 88 باز دوباره بحث جهاد تبینی و جنگ روایت ها را مطرح کردند و در فتنه 88 دشمن در جنگ روایت ها؛ روایت های نادرست را از طریق رسانه ها و روایت های خود مطرح کرد و کشته سازی و شهید سازی کرد و خود را حق نشان داد و مواضع انقلاب و تصمیمات انقلاب را دیکتاتورماهابانه نشان می داد.

گرزین متذکر شد: معنویت ، عقلانیت و حماسه سه مولفه مهم انقلاب اسلامی بود و پایه های اساسی ایجاد حماسه 9 دی نیز این مهم بود با این سه رکن انقلاب اسلامی از تهاجم ها و پیج های گوناگون عبور کرده است و انقلاب اسلامی به آرمان های خود یقینا خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.