1396-12-10 20:03
858
0
51044
رئیس اداره فنی وحرفه ای آموزش و پرورش گلستان:

اصناف از ظرفیت هنرستان ها استفاده کنند

رئیس اداره فنی حرفه ای آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ظرفیت های هنرستان در رونق تولید و اشتغال گفت: اصناف باید این افراد تحصیل کرده، مهارت دیده و محصولات با کیفیت و تولید بهتر آنان را بپذیرند.

به گزارش گلستان ما،"حسین زارع" امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال آموزش و پرورش گلستان در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، اظهار کرد: برنامه آموزش و پرورش در حوزه هنرستان استفاده از پتانسیل و ظرفیت برون دستگاهی است تا توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.این نمایشگاه ها فرصتی برای نمایش دست ساخته های دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه در هنرستان ها روند آموزش به صورتی است که آموزش همگام با تولید باشد، افزود: آموزش و پرورش متولی شغل نیست اما متولی آموزش های منجر به شغل است و افراد را برای کار در جامعه آماده می کند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: دانش آموزان در هنرستان ها با فرصت های کسب و کار آشنامی شوند.امروز برند هر مدیر هنرستان تعداد حضور آن در نمایشگاه ها،جشنواره ها و همایش هاست.

زارع افزود: کلید واژه کارآفرینی، واژه استارت آپ و ایده یابی در هنرستان هاست چراکه با این توضیح خودشان را با عوامل برون دستگاهی انتطباق دهند.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های هنرستان در رونق تولید و اشتغال بیان کرد: امروز دختران و پسر ان هنرستانی ما قدرت مانور تولید و کسب و کار خود را نشان می دهند. اصناف باید این افراد تحصیل کرده، مهارت دیده و محصولات با کیفیت و تولید بهتر آنان را بپذیرند.

وی تعداد هنرستان ها استان گلستان را 250 هنرستان ضمیمه و مستقل بیان کرد و گفت: ا تعداد 45 هنرستان در فضایی اختصاصی محصولات خود را به مدت سه روز به نمایش گذاشته اند.

زارع یادآورشد: اصلی ترین تولید ما دانش آموز خلاق است و بعد دست سازه های تولیدی آنها ست دان آموزان شماره حسابی اختصاص داده شود تا بتوانند از درآمد

وی بیان کرد: شعار امسال آموزشگاه ها فنی و حرفه ای و کار دانش " هر هنرستان یک استارت آپ " است.پیشنهاد ما برا این است که در بدو ورود به هنرستان برای هر دانش آموز شماره حسابی جهت استفاده از درآمدهای محصولات خود اختصاص یابد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای آموزش و پرورش گلستان در خاتمه با بیان اینکه 42 درصد دانش آموزان گلستانی در سال تحصیلی جدید هنرستانی خواهند بود، گفت: در چند سال اخیر روند آموزش تغییر کرده است و تا پایان برنامه ششم 50 درصد دانش آموزان به هنرستان ها هدایت شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.