1403-05-31 19:25
151
0
91128
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تأکید کرد:

افزایش سهم صادراتی گلستان به ترکمنستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: سهم صادرات ما به کشور ترکمنستان در سال ۱۴۰۲ به ۲۸ درصد رسیدیم و تلاش می‌کنیم سهم استان از صادرات به کشور ترکمنستان به ۵۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ سید محمد دهنوی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر توانستیم گفتمان واحد در اقتصاد استان به وجود بیاوریم به هر نسبت نشان از موفقیت دولت دارد، از روز نخست شعار محوری ما این بود که بتوانیم درآمد سرانه خانوار استان گلستان افزایش دهیم و در این مسیر گام برداشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: در این ایام شاهد بی‌مهری برخی از فعالان مجازی بودیم، یک عده روزی تأمین توان مرغ و تخم‌مرغ را نداشتند و در استان صف خرید به وجود آوردند؛ ولی آنقدر نقد تندی به دولت دارند که این روزها را فراموش کردند.

دهنوی با اشاره به اینکه توسعه همه‌جانبه یکی از تأکیدات ما بوده است، افزود: توسعه استان باید به سمت مزیت‌هایی که قابلیت رقابت دارد حرکت کند، یکی دیگر از رویکردهای اصلی ما توسعه ظرفیت‌های سرزمینی است، مهم‌ترین مزیت ما مزیت کریدوری و حمل‌ونقلی است و با افتخار بیان می‌کنیم که اینچه‌برون را احیاء کردیم.

وی افزود: ترانزیت کالا از پایانه اینچه‌برون از یک میلیون تن کالا عبور کرده و امروز به دنبال این هستیم که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا برسد و رکورد ترانزیت کالا از این پایانه مرزی شکسته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: سهم صادرات ما به کشور ترکمنستان در سال ۱۴۰۲ به ۲۸ درصد رسیدیم و تلاش می‌کنیم سهم استان از صادرات به کشور ترکمنستان به ۵۰ درصد برسد و همچنین سهم استان از صادرات به کشور قزاقستان که کمتر از پنج درصد بود در پایان سال گذشته به ۴۸ درصد رسیده است و این سهم قابل‌توجهی است.

دهنوی افزود: برای نخستین‌بار مسئله ترانزیت از کشور روسیه وارد استان شده و بنا است به سمت آب‌های آزاد جنوب منتقل شود و همچنین از بهمن سال ۱۴۰۲ تا هفته دولت امسال نزدیک به ۸ هزار و ۹۷۷ میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ بر ۴ هزار و ۹۸۴ طرح با اشتغال هفت هزار و ۳۱۶ نفر به اجرا درآمده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.