1402-03-23 09:52
473
0
85337
به‌منظور توسعه زیرساخت‌های فنی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه و فناوری رسانه ملی با استانداری گلستان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه و فناوری رسانه ملی با استانداری گلستان منعقد شد.

به گلستان ما، این تفاهم نامه برای تأمین اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌های فنی صداوسیمای گلستان با همکاری مشترک معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با استانداری گلستان با هدف تحقق رسانه‌ی «هویت محور و عدالت گستر» تأمین انتظارات مخاطبان، توسعه و بروزرسانی تجهیزات و زیرساخت‌های فنی صدا و سیمای مرکز به منظور HDسازی شبکه استانی و تکمیل پوشش دیجیتال در مرز مشترک با کشور ترکمنستان در سطح استان منعقد شد.

تأمین اعتبار توسعه و بروزرسانی زیرساخت‌های فنی صدا و سیمای گلستان در حوزه‌های کاری مختلف و تکمیل پوشش دیجیتال شبکه‌های تلویزیونی و اف‌ام در مناطق مختلف این استان و HD‌سازی شبکه استانی، از اهداف این تفاهم نامه است.

به‌روزرسانی زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات فنی، احداث مرکز داده و تأمین تجهیزات و سیگنال‌رسانی امن در حوزه پدافند غیرعامل، تأمین و تجهیز واحد سیار با قابلیت ۶ دوربین HD و تأمین و تجهیز واحد سیار، ارسال و دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای، توسعه پوشش تلویزیون دیجیتال و تأمین تجهیزات و ارتقای تولید، پخش و نودال با قابلیت HD در سطح استان برخی از طرح‌های قابل اجرا در این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان در حوزه‌های مختلف، بر تقویت جنبه رسانه‌ای استان برای ساخت برنامه‌های فاخر و ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان تأکید شده است. معاون توسعه و فناوری رسانه در این جلسه گفت: سیر حرکت رسانه‌ها تصویری شدن است و از این رو باید تلاش کرد از دیگر رسانه‌های خارجی و مجازی جا نمانیم.

شریفی اظهار داشت: برخی مردم با رسانه ملی و استانی زندگی می‌کنند و ما نیز تمام تلاشمان این است که با مجهز کردن تجهیزات فنی و بروز دنیا مخاطبان خودمان را بیشتر از گذشته داشته باشیم.

استاندار گلستان ضمن ابراز خرسندی از این تفاهم نامه و تمجید از عملکرد صدا و سیمای گلستان با اشاره به رشد مخاطبان این شبکه استانی در ماه‌های گذشته خبر داد و عنوان کرد: هدف ما جلب مخاطب عام به سمت شبکه استانی است و با این تفاهم نامه اعتماد مخاطبان به رسانه ملی نیز بیشتر خواهد شد.

زنگانه در ادامه اظهار داشت: ۷۰ درصد اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهور برای تقویت زیرساخت‌های صدا و سیما پرداخت شده و در تخصیصات بعدی در همین امسال سعی می‌کنیم ۱۰۰ در صد از منابع و مصوبه سفر را به سرانجام برسانیم برای HDسازی که نسبت سهم ۴۰ درصد استان و ۶۰ درصد منابع ملی در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این پروژه‌ها را تعریف کردیم.

همچنین مدیر کل صدا و سیمای گلستان از مرجعیت این شبکه در جهت رفع نیاز‌های اطلاع‌رسانی و واقعی بودن و به موقع بودن آن برای مخاطبان هدف یاد کرد و گفت: بهترین محتوا در شبکه استانی و آن هم آنتن ملی نیز باید با بهترین شکل از لحاظ جذابیت بصری رنگ و فرم به مردم انتقال یابد تا مردم علاوه برطرف شدن نیازی‌های اطلاع‌رسانی به موقع نیز از لحاط اینکه خودشان و برنامه های‌شان را در شبکه استانی می‌بینند احساس رضایت خواهند کرد.

شکری نیا با اشاره به ضرورت ارتقاء کیفیت تولید و پخش در رسانه استانی گفت: از حداکثر ظرفیت صدا و سیما برای پوشش برنامه‌های استان در راستای‌امید آفرینی استفاده می‌کنیم به اندازه وسع و توانمان در این مدت کوتاهی که در استان تا کنون ۱۴۸ برنامه را پوشش زنده داشتیم و تقریباً یک کار کم سابقه‌ای بوده با همان بضاعت و همان توان و امکانات قبل و ان شاء الله امکانات جدید تزریق شود حتماً همراهی‌مان بیشتر و ویژه‌تر خواهد شد.

همچنین گفتنی است: معاون توسعه و فناوری رسانه و مدیران ستادی معاونت فنی در این سفر دو روزه با حضور در فرستنده‌های بندرترکمن و دراز نو و واحد‌های تولید و فنی و پخش خبر و سیما و رادیو و استودیو‌های صدا و سیمای گلستان بازدیدی کرد.
این بازدید در راستای تجهیز استودیو‌های فنی مجموعه با هدف بررسی زیر ساخت‌ها و امكان سنجی توسعه امكانات صورت گرفته و در این دیدار با بررسی مشكلات موجود تاكید شد امكانات فنی باید در حدی باشد تا عوامل تولید و پخش بتوانند كار خود را بدون دغدغه انجام دهند./ صدا و سیما

انتهای خبر/4202

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.