1402-02-20 18:08
313
0
84913
اتحادیه دامداران و سرمایه‌گذاران وارد میدان می‌شوند؛

تصمیم‌گیری برای فروکش کردن التهاب در بازار نهاده‌های دامی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به تهدید خشکسالی گفت: کشت فراسرزمینی راهکاری برای فروکش کردن التهاب بازار نهاده‌های دامی است.

 

 

 

به گزارش گلستان ما، صاحب خیراندیش در گفتگو با خبرنگاران پیرامون مسئله خشکسالی و چالش تامین نهاده‌های دامی اظهار کرد: برای عبور از این مسئله نسبت به کشت فراستانی با همکاری تعاونی‌ها و تشکل‌های دامپروری تدبیر و تصمیم‌گیری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با انعقاد قرارداد بین اتحادیه دامداران گلستان با یکی از سرمایه‌گذاران خارج استان مشکل تامین نهاده‌های دامی برطرف شود و افزود: در پی این قرارداد تفاهم کشت هفت هزار هکتار علوفه صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: بر اثر خشکسالی بخش زیادی از مراتع استان خشک شده و از مرغوبیت آن کاسته شده است که دامداران در این زمینه با مشکل روبرو شدند.

خیراندیش با اشاره به وضعیت سنتی دامپروری در گلستان گفت: در چنین شرایطی وابستگی دام به مراتع زیاد است و خشکسالی تهدید بزرگی برای دامداران سنتی به وجود آورده چراکه تامین ۷۰ درصد علوفه دامی به وضعیت مراتع بستگی دارد.

به گفته وی، دامداران استان از طریق اتحادیه به کارخانجات خوراک دام مراجعه کنند تا روزانه یک و نیم کیلوگرم خوراک به ازای هر رأس دام در طول چهار ماه دریافت کنند که هزینه آن توسط جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.