1400-12-01 10:19
507
0
78741
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:

خبر خوش برای زوج های جوان گلستان در انتظار تسهیلات ازدواج/ راه اندازی پلتفرم بی نام برای سرمایه گذاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: پیگیری هایی برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی و تسهیلات ازدواج داشتیم و در تلاش هستیم که این تسهیلات تاپایان سال پرداخت شود و درخواست متقاضیان به سال آینده نیفتد.

به گزارش گلستان ما، سید محمد دهنوی صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: بانک ها در بخشی پرداخت تسهلات یارانه دولت سخت گیری زیادی دارند و تلاش می کنند از زیر بار این تسهیلات شانه خالی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: پیگیری هایی برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی و تسهیلات ازدواج داشتیم و در تلاش هستیم که این تسهیلات تاپایان سال پرداخت شود و درخواست متقاضیان به سال آینده نیفتد.
دهنوی بیان کرد: مشکل در پرداخت تسهیلات در سطح کشور و دیگر استان ها وجود دارد و پرداختی تسهیلات ازدواج در سالجاری به صورت میانگین در کشور ۵۰ درصد بوده و در استان گلستان ۵۶ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج هستیم، بیتان کرد: تلاش خواهیم کرد که ما بقی این تسهیلات پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: عدالت محوری و  فساد ستیزی از نکاتی است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار دارد.
دهنوی بیان کرد: برای تحقق این دو شعار با توجه به اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان روستائیان تشکیل می دهد عمیقا اعتقاد داریم که یکی از راه های توسعه استان توجه به روستائی است و باید به سمت توسعه روستا محور پیش برویم.
وی گفت: ۱.۱ درصد تولید ناخالص کشور سهم گلستان است و برای افزایش این میزان باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
این مقام مسئول افزود: ۷۴ درصد جمعیت روستائی گلستان جزو پنج دهک پایین جامعه قرار دارد و این بدان معنی است که این جمعیت در معرض آسیب و خطر قرار دارد و محرومیت ها باعث شده که این جمعیت که پا در رکاب انقلاب بودند از کمترین امکانات بهره مند باشند.
دهنوی یادآور شد: درآمد سرانه خانوارها باید افزایش یابد و در حال حاضر ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و میانگین کشوری ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این به معنی آن است که از نظر درآمد سرانه خانوار ۵۰ درصد سرانه کشور را داریم‌ و رتبه سی کشور را داریم‌.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما این است که باید تلاش کنیم سرانه خانوارها به میانگین کشوری نزدیک شود و با ظرفیت ها و امکانات استان این مهم امکان پذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بابیان اینکه استراتژی اصلی ما در فعالیت های اقتصادی بحث " تجمر" است، گفت: از مزیت ترانزیتی استان غفلت شده و باید بتوانیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.
دهنوی متذکر شد: باید به حوزه حمل و نقل توجه کنیم و باید از ظرفیت واقعی بنادر در شمال استفاده کنیم و یکی از دلایلی که نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم عدم زیرساخت ها و اتصال به مسیر ترانزیتی شمال به جنوب است.
دهنوی بیان کرد: یک خط قرمز دولت سیزدهم مردم است برخی افراد سرمایه ای را در اختیار گرفتند که به مرور زمان گران شود به فروش برسانند و یا این اراضی را در شهرک های صنعتی تملک کردند و نباید به فساد به صورت پیچیده نگاه کنیم و این اقدامات نیز نوعی فساد به شمار می رود.

وی افزود: راه نجات اقتصاد این است که اقتصاد را مردمی کنیم و باید از روش های سنتی در این مسیر عبور کنیم و در این راستا پلتفرمی برای سرمایه گذاری بی نام در استان راه اندازی می شود و در آن مجوزها برای راه اندازی کسب و کار در نظر گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.