1402-03-25 14:01
654
0
85381
نماینده ولی‌فقیه در جهاد كشاورزی گلستان:

خطای مدیریتی گریبان «خلیج گرگان» را گرفت

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی گلستان؛ یکی از دلایل وضعیت بغرنج خلیج گرگان را تصمیمات اشتباه و نابجای گذشتگان دانست.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سایری ظهر امروز در همایش منطقه‌ای «سازگاری با خشکسالی در کشاورزی» در تالار خلیج فارس گرگان اظهار کرد: چند سالی است که خشکسالی و کمبود آب، مردم به ویژه کشاورزان را با مشکل مواجه کرده که آن را لمس کردیم که گلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال و معیشت مردم گلستان به کشاورزی گره خورده است، افزود: پدیده خشکسالی باعث شده مردم آسیب ببینند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی گلستان با اشاره به عوامل خشکسالی و کمبود باران از منظر آیات و روایات پرداخت و تصریح کرد: عدم تعادل در وضعیت هیدرولوژی سبب شده تا شاهد این پدیده باشیم و کارشناسان امروز دورهم جمع شدند تا راهکاری برای رفع این معضل بیندیشند.

سایری با بیان آیه ۱۵۵ سوره بقره گفت: خدا می‌فرماید شما را امتحان خواهیم کرد از ترس، گرسنگی و کاهش بخشی از اموال و محصولات که باید در این زمینه تامل کنیم.

وی توضیح داد: در آیه ۹۶ سوره اعراف نیز تصریح شده اگر تقوایی الهی مورد غفلت واقع شود برکات هم از مردم گرفته خواهد شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی گلستان با اشاره به روایتی از امام محمد باقر (ع) که باران از هیچ سالی نسبت به قبل کمتر نیست، بیان کرد: گناهان بندگان عامل اساسی در عدم باران است، کم فروشی، دروغ، تضییع حق دیگران، عدم پرداخت زکات، ظلم، ترک امر به معروف و نهی از منکر عواملی هستند که موجب کاهش برکات می‌شوند.

سایری با تاکید بر اینکه گاهی دروغ‌های انتخاباتی و وعده‌های پوچ عامل گرفته شدن برکات الهی است، گفت: وقتی والیان امر دروغ بگویند برکات الهی گرفته می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به علت خشکی خلیج گرگان کرد و گفت: اینکه امروز باید میلیاردها تومان خرج شود تا خلیج گرگان نجات پیدا کند علت آن را باید در عامل انسانی و تصمیمات اشتباه و نابجای گذشتگان جستجو کرد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.