1402-02-03 21:19
320
0
84619
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری ۳۷ درصد کمتر شدند

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: استفاده از بیمه بیکاری استان در سال قبل ۳۷.۷۰ درصد کمتر شد.

به گزارش گلستان ما، موسی بی‌باک  اظهار کرد: سال قبل این اداره کل جمعیت ۵ هزار و ۵۰۰ نفری را برای بیمه بیکاری در استان پیش بینی کرده بود که ۳ هزار و ۴۲۶ نفر از این شرایط استفاده کردند.

وی بیان کرد: جدیت در پیگیری مسائل و مشکلات کارگان و واحدهای تولیدی از مهم‌ترین دلایل کاهش جمعیت استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در گلستان است.

بی‌باک کاهش حدود ۵۰ درصدی نقص پرونده کارگری گلستان در دیوان عدالت اداری را از دیگر موفقیت این اداره کل در سال قبل برشمرد و افزود: در این بازه زمانی، رای صادره برای ۷۶ پرونده کارگری این استان در دیوان عدالت اداری، نقض شد در حالی که در مدت مشابه آن ۱۳۰ پرونده بود.

وی ادامه داد: از دلایل مهم کاهش نقض رای پرونده کارگری گلستان توسط دیوان عدالت اداری، نتیجه دقت در صدور رای از سوی شوراهای حل اختلاف و هیات های تشخیص کارگری استان است.

بی‌باک افزود: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۵۶ روز به ۴۴ روز و سازش هزار و ۴۷۴ پرونده کارگری گلستان از دیگر موفقیت این اداره کل در پایداری تولید در واحدهای تولیدی استان است.

وی یادآور شد: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف کارگری به ۳۸ روز از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال ۱۴۰۲ است.

مطابق گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، در این استان ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ کارگر در ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه فعالیت دارند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال ایران قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی بوده و خدمات و صنعت در رتبه های بعدی اشتغال استان است.

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.