1397-04-04 13:30
840
0
54686
رئیس کل دادگستری استان گلستان:

دستگاه قضایی از تولیدکنندگان حمایت می‌کند

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که دستگاه قضایی از تولیدکنندگان حمایت می‌کند، گفت: برخی از قوانین تجارت کهنه‌ بوده و نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ هادی هاشمیان، عصر دوشنبه در جلسه نشست قوه قضاییه و فعالان اقتصادی گلستان، اظهار کرد: کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری از سنوات گذشته در قوه قضائیه تشکیل شده است.

وی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی که دبیرخانه آن در دادگستری کل وجود دارد نشست‌های متعدد با تولیدکنندگان برگزار و گره‌های زیادی از مشکلات آن‌ها باز شده است.

هاشمیان تصریح کرد: در جنگی که اکنون دشمنان کشور به راه انداخته‌اند باید با هم‌افزایی به جلو برویم یعنی همان‌طور که در دوران دفاع مقدس عمل کردیم.

وی ادامه داد: این جنگ به گفته رهبر معظم انقلاب سخت تر از جنگ نظامی است و لازم است تا به همدیگر کمک کنیم.

هاشمیان تأکید کرد: دستگاه قضا تا جایی که بتواند به تولیدکنندگان و صنعت گران کمک خواهد کرد ولی برخی از قوانین تجارت کهنه مصوب سال ۱۳۱۰ وجود دارد که لایحه آن به مجلس ارائه شده و چندین سال در نوبت مطرح شدن هستند.

وی افزود: یکی از دلایلی که پرونده‌های ما زیاد است به دلیل به روز نبودن قوانین است.

هاشمیان گفت: در دنیا بین ۴۰۰ الی ۶۰۰ نوع جرم وجود دارد اما در کشور ما این رقم هزار و ۹۸۰ عدد است.

وی به رقم چهار هزار پرونده‌ای سالانه گلستان گریزی زد و اظهار کرد: در کشور سالانه ۱۶ میلیون پرونده به دادگستری ها وارد می‌شود.

هاشمیان ادامه داد: اکنون که در جنگ تمام عیار هستیم باید مجلس قانون‌گذار به صادرات و واردات کمک کرده و جلوی قاچاق را بگیرد.

عمده معوقات گلستان تا ۱۰ میلیون تومان است

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: ما اکنون بین دو ضدین هستیم، بانک‌ها و تولیدکنندگان؛ بانک به ما مراجعه کرده و تقاضای گرفتن مطالبات خود را دارد و در سمت مقابل تولیدکنندگانی وجود دارند که از بانک‌ها ناراضی هستند.

هاشمیان با بیان این‌که عمده ارقام معوقات استان تا ۱۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: شعب خاصی را برای این منظور در نظر گرفتیم و به قضات آموزش‌های لازم را دادیم.

وی با قدردانی از زحمات استاندار بیان کرد: کمک‌های خوبی در استان صورت گرفته و هر اندازه دستگاه‌های مختلف با همدیگر همکاری داشته باشند مشکلات هم کمتر خواهد شد.

هاشمیان ادامه داد: گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار جمعیت، سالانه چهار صدهزار پرونده دارد در حالی که کشور ژاپن با ۱۵۰ میلیون نفر حدود ۲۰۰ هزار پرونده دارد و این نشان می‌دهد که هر اندازه جمعیت بیشتری به کار گرفته شوند تعداد پرونده‌ها کمتر خواهد شد.

وی در پایان گفت: علیرغم کاهش برخی از جرم‌ها در استان، کلاه‌برداری افزایش داشته و از دلایل آن این است که مردم در معاملات به راحتی اعتماد کرده و آن را جایی ثبت نمی‌کنند./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.