1402-02-04 12:05
368
0
84630

رمز «رشد تولید و مهار تورم» از دیدگاه فعالان اقتصادی گلستان

جمعی از فعالان اقتصادی گلستان در نشستی با مسوولان بخش دولتی، راهکارهای «مهار تورم، رشد تولید» را بررسی کرده و خواستار برطرف‌شدن موانع تحقق شعار سال شدند.

به گزارش گلستان ما؛ حمایت پررنگ از تولید بخش کشاورزی، شتاب در اجرای الگوی کشت، تامین زیرساخت‌ها از جمله تمهیدات لازم برای برق موردنیاز واحدهای تولیدی در فصل گرما، تقویت حمایت بانکی و سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات محصولات کشاورزی را از جمله مسائلی بود که از سوی فعالان اقتصادی گلستان طرح شد.

یکی از فعال اقتصادی اتاق بازرگانی گرگان به اهمیت اجرای الگوی کشت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به شرطی که تصمیم درست برای آن اتخاذ شود در استان رویدادی ماندگار خواهد بود.

هامان هاشمی خواستار تخصیص اعتبار مناسب به دستگاه‌های متولی برای نقش‌آفرینی در تحول کشاورزی گلستان شد.

وی با اشاره به این که کشاورزی گلستان ظرفیت خوبی برای توسعه دارد، گفت: نیاز به جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی از جمله هوشمندسازی، های‌وب شدن، استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و توجه به گردشگری کشاورزی در استان مورد توجه است.

وی بر توجه دستگاه‌های مرتبط برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی و تورم برای بخش کشاورزی و واحدهای تولیدی و پیشگیری از آتش سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها تاکید کرد.

یک فعال اقتصادی حوزه صنعت اتاق بازرگانی گرگان هم گفت: در شرایط کنونی، حمایت از تولید داخلی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند که لازمه تحقق آن حمایت بیشتر دولت از بخش خصوصی است.

مرضیه باغشاهی افزود: تولیدکنندگان با وجود داشتن مشکل در تهیه مواد اولیه و روزآمد نبودن ماشین‌آلات مورد استفاده به وظیفه خود در بخش تولید عمل می‌کنند.

وی از استاندار گلستان خواست در سالی که به نام مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده، بیشتر از بخش خصوصی برای تولید به ویژه در تامین نیازهایی زیرساختی حوزه برق، آب و گاز حمایت کند.

راهکارهای فعالان اقتصادی گلستان برای «رشد تولید و مهار تورم»

یکی از فعالان اقتصادی بخش صنعت مرغ اتاق بازرگانی گرگان گفت: اقتصاد دستوری بزرگترین بن‌بست در حوزه تولید و اشتغالزایی به شمار می‌رود و تولید کنندگان از اجرای آن رنج می‌برند.

مجید سلیمانی افزود: در تولید مرغ‌گوشتی با اقتصاد دستوری مواجه هستیم و صنعت طیور استان که جایگاه ویژه‌ای درتامین نیاز کشور ایفا می‌کند آسیب می‌بیند به طوری که جوجه ریزی در واحدهای تولیدی منطقه روند کاهشی دارد.

وی خواستار اختصاص خط ویژه اعتباری سالانه برای رونق صنعت طیور گلستان شد.

یک فعال اقتصادی حوزه مسکن اتاق بازرگانی گرگان هم در این جلسه گفت: شتاب بخشیدن به طرح نهضت ملی مسکن به حمایت بانکی نیاز دارد و برای تامین نیاز سازندگان به‌ویژه انبوه‌سازان باید اعتبار مستمر از سوی بانک‌ها تخصیص پیدا کند.

محمد مرتضوی افزود: فعالان اقتصادی بخش مسکن گلستان برای استفاده از تسهیلات بانکی دچار مشکل هستند.

فعال اقتصادی اتاق بازرگانی گرگان هم گفت: تامین برق در ماه‌های گرم سال دغدغه اصلی فعالیت صنایع استان است که رفع این دغدغه برای آرامش در تولید به اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد.

ابوذر فردوسی که در حوزه صنعت استان فعالیت دارد خواست در نحوه تخصیص برق صنایع بازنگری شود و تولیدکنندگان در اولویت برقراری جریان برق در روزهای پرمصرف قرار بگیرند تا به اقتصاد گلستان بیش از این آسیب وارد نشود.

راهکارهای فعالان اقتصادی گلستان برای «رشد تولید و مهار تورم»

نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان هم با اشاره ظرفیت گلستان در بخش کشاورزی گفت: حدود ۵۰ درصد از ساکنان استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند و حمایت بیشتر از این بخش در حل مسائل و مشکلات و رونق اقتصادی منطقه ضروری است.

امیر یوسفی افزود: قیمت‌گذاری عادلانه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم یکی از خواسته‌های بخش کشاورزی استان است که به حمایت بیشتر بخش دولتی نیاز دارد.

وی با تاکید بر حمایت بیشتر از صادرات محصولات کشاورزی گلستان، افزود: باید جلوی صدور بخشنامه‌های بدون پشتوانه گرفته شود چون زیان فراوانی به تولیدکننده و صادر کننده وارد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم گفت: بخش خصوصی گلستان آماده حمایت از دولت در رشد تولید است.

علی‌محمد چوپانی افزود: فعالان اقتصادی گلستان به پشتیبانی بیشتر دولت برای رفع موانع تولید و تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» نیاز دارند.

راهکارهای فعالان اقتصادی گلستان برای «رشد تولید و مهار تورم»

استاندار گلستان هم در این نشست گفت: برای حمایت از تولید و رونق آن استان، ساز و کار قانونی وجود دارد و بهترین مکان برای آن، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

علی‌محمد زنگانه افزود: تولیدکنندگان می‌توانند با برگزاری ماهانه این شورا، مسائل، مشکلات و پیشنهادهای خود را برای رونق تولید ارائه دهند و بخش دولتی هم با جدیت پیگیر حل آن‌ها خواهد بود.

راهکارهای فعالان اقتصادی گلستان برای «رشد تولید و مهار تورم»

ضرورت فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: این استان ظرفیت خوبی در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی دارد که باید بیش از گذشته زمینه جذب متقاضیان علاقمند فراهم شود.

سردار علی ملک شاهکویی افزود: علاوه بر این فعالیت کارگاه‌های اقتصادی گلستان باید برقرار بماند و پشتیبانی لازم از فعالیت این کارگاه برای تداوم‌ تولید بیشتر شود.

وی ادامه داد: پارسال برای رفع موانع تولید در کارگاه اقتصادی گلستان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال هم این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی بر حمایت از خسارت‌دیدگان خشکسالی بخش کشاورزی گلستان به‌خصوص ساکنان بخش شمالی استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان هم گفت: زیرساخت‌های توسعه صنعتی استان ناکافی است و به افزایش زیرساخت و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیاز دارد.

داریم.

راهکارهای فعالان اقتصادی گلستان برای «رشد تولید و مهار تورم»

حیدر آسیابی بر رفع موانع فعالان اقتصادی استان در تولید تاکید کرد و گفت: این دستگاه سال قبل در حمایت از تولیدکنندگان استان ۶۴۰ درخواست داشت که ۳۳۰ درخواست عملیاتی شد و ۳۷۵ مورد بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی هم‌ انجام داد.

استان گلستان از شمال با ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با سمنان همسایه است.

انتهای پیام/4203

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.