1402-02-09 09:04
332
0
84706
به منظور حمایت از تولیدکنندگان؛

سودهای بانکی باید به سود تولیدکنندگان باشد

رئیس کل دادگستری گلستان از ورود به موضوع سودهای غیرقانونی بانک‌ها خبر داد و گفت: سودهای بانکی باید به سود تولیدکنندگان باشد.

به گزارش گلستان ما، حیدر آسیابی از رد دادخواست بانک‌ها در 64 پرونده برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان خبر داد.

وی افزود: قضات دادگاه‌های استان سال گذشته در 64  پرونده،  دریافت سود و جریمه تسهیلات بانکی را مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

آسیابی با بیان این که این آراء در راستای حمایت از تولیدکنندگان صادر شده است، بیان کرد: با صدور این آراء که همه آنها قطعیت یافته است، واحد‌های تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظفند به آنان بازگردانند.

وی گفت: در نشست‌ها و بازدیدهای میدانی  از واحدهای تولیدی، مهمترین چالش مطرح بر سر راه تولید و سرمایه‌گذاری در استان، مربوط به  سود‌ها و جریمه‌های بانکی است.

آسیابی در ادامه به تلاش‌های دادگستری استان برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی هم اشاره کرد و گفت: از 640 درخواست ثبت شده پارسال واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، پرونده 52 درصد آنها با  پیگیری این ستاد، تعیین تکلیف و حل شد.

وی افزود: سال گذشته توسط مسئولان قضایی استان تعداد 440 مورد بازدید میدانی از کارخانه‌های استان  برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان انجام شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.