1403-05-28 02:08
118
0
91087
عضو هیات مدیره کانون نمایندگان بیمه گلستان تأکید کرد:

«عدم آگاهی» چالشی در توسعه صنعت بیمه

عضو هیات مدیره کانون نمایندگان بیمه گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در توسعه صنعت بیمه، عدم آگاهی کافی شهروندان نسبت به مزایای بیمه و پیچیدگی‌های برخی از محصولات بیمه‌ای است.

 ناصر سنگدیونی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: بیمه به‌عنوان یک ابزار مالی - اجتماعی، نقشی محوری در ایجاد امنیت مالی و روانی افراد جامعه ایفا می‌کند که با پوشش‌دادن طیف گسترده‌ای از ریسک‌ها به شهروندان این امکان را می‌دهد تا با خیالی آسوده به زندگی خود ادامه دهند.

عضو هیات مدیره کانون نمایندگان بیمه گلستان ادامه داد: بیمه به‌عنوان یک مکانیزم انتقال ریسک، نقش بسزایی در تقویت ثبات اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد.

سنگدوینی بیان کرد: برای ارتقای نقش بیمه در جامعه و بهبود کیفیت زندگی شهروندان، می‌بایست بر چند محور کلیدی تمرکز کنیم. اولاً، توسعه پوشش بیمه‌ای به تمام اقشار جامعه، به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر، ضروری است.

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در توسعه صنعت بیمه، عدم آگاهی کافی شهروندان نسبت به مزایای بیمه و پیچیدگی‌های برخی از محصولات بیمه‌ای است، همچنین هزینه بالای برخی از پوشش‌های بیمه‌ای، به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد، می‌تواند مانعی برای گسترش پوشش بیمه‌ای باشد.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.