1397-04-14 09:03
869
0
54929
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان

عملیات اجرایی مبارزه با ملخ مراکشی در گلستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در راستای پیشبرد اصولی و فنی عملیات اجرایی مبارزه با ملخ مراکشی در استان اقدامات متعددی انجام شده است.

به گزارش گلستان ما؛ کیانوش حق نما مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: در فصل پاییز و زمستان تعداد کپسول در هر متر مربع قبل از ظهور و تعداد پوره در هر متر مربع مناطق کانونی پس از ظهور مورد ردیابی صورت گرفت و عملیات شیمیایی برای مبارزه از نیمه اول فروردین 97 آغاز شده است.

وی اضافه کرد: به منظور هماهنگی دستگاه های مرتبط نظیر ادارات منابع طبیعی، امور عشایری، دهیاران و مرتعداران، جلسه در محل فرمانداری شهرستان ها جهت آماده سازی اکیپ های مبارزه با ملخ تشکیل شد.

حق نما تاکیدکرد: در این ارتباط تعداد 6 دستگاه خودروی مبارزه با ملخ، 4 دستگاه سمپاش های ULV، یک دستگاه سمپاش 100 لیتری فرقونی، 2 دستگاه سمپاش 400 لیتری پشت وانتی و 2 دستگاه توربولاینر تعمیر و راه اندازی شده.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: این عملیات به اتفاق 6 اکیپ در شهرستان های آزادشهر، کلاله، مراوه تپه، گنبدکاووس و آق قلا در طول 280 کیلومتر و به عمق حدود 30 کیلومتر انجام شده و سطوح نهایی مبارزه با این آفت در سطح 5 شهرستان به حدود 6700 هکتار رسید که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه بیولوژیک نیز با ورود پرنده سار گلو قرمز به منطقه عملیات شیمیایی متوقف شد و پراکنش و تراکم آفت مورد ردیابی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.