1402-01-07 14:11
386
0
84235
استاندار گلستان عنوان کرد:

لایروبی 80 درصدی کانال آشور در خلیج گرگان

استاندار گلستان گفت: 80 درصد لایروبی کانال آشور در خلیج گرگان لایروبی شده است.

علی‌محمد زنگانه بعد از ظهر امروز در بازدید میدانی از روند لایروبی خلیج گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لایروبی کانال آشوراده در خلیج گرگان به عنوان یکی از کانال‌های اصلی ارتباطی بین خزر و خلیج گرگان است با سرعت در حال انجام است.
وی ادامه داد: خوشبختانه لایروبی کانال آشور 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برنامه بر این است در خردادماه لایروبی این کانال به صورت کامل اجرا شود.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در ساحل بندرترکمن لایروبی از اسکله تا جزیره آشوراده بوده که این اقدام نیز انجام شده و در حال حاضر قایق‌ها با شرایط مطلوب‌تری در حال تردد هستند.
زنگانه بیان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور و مصوبه شورای عالی اجرای طرح در منطقه 22 هکتاری و 138 هکتاری طرح باید در سال جاری اجرا شود که اقدامات آن در مسیر اجرا است.
وی اضافه کرد: علاج بخشی خلیج گرگان یک بسته عمللیاتی است که لایروبی کانال آشور بخشی از آن است و همزمان باید تغذیه مصنوعی خلیج از طریق پمپاژ آب از خزر به خلیج و تامین حق آبه خلیج از آب مازاد مازندران، نکارود و قره‌سو نیز اجرایی گردد.
استاندار گلستان بیان کرد: اگر خلیج لایروبی نشود و در نهایت خشکی خلیج اتفاق بیافتد 60 هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی در شمال کشور ایجاد خواهد شد که استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار می‍‌دهد.
زنگانه افزود: خلیج گرگان تحت هر شرایطی باید احیا شود و این به نفع کل مردم و کشور است و ما در این مسیر با جدیت در حال پیشرفت هستم./ استانداری
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.