1400-05-30 13:14
1062
0
75826
شاه می بخشد اما بانک نمی گذارد؛

مانع زایی در سال "مانع زدایی"/ پروژه ای کلان که درگیر مشکلات عجیبی شده است!

پس از مدتی که زیر سازی های اولیه صورت می پذیرد با ارائه فاکتورهای خرید این سرمایه گذار در خواست دریافت قسط دوم را برای اجرای کارهای عمرانی دیگر نظیر ساخت سیلو، ستون و ایرانیت انجام دهد که در این هنگام با مخالفت کارشناسان بانک و مانع زایی برای دریافت قسط دوم رو به رو می شود.

به گزارش گلستان ما، حکایت استان ما داستان شنیدنی و غم انگیزی دارد، گلستانی که تنها در ظاهر نام گلستان را یدک می کشد اما هر نماینده و مسوولی که پا به این استان می گذارد بلافاصله از ضعف زیر ساخت های کشاورزی و حضور صنایع تبدیلی این استان سخن به میان می آورد.

یکی از دغدغه های رهبر انقلاب در دهه گذشته تولید و جهش اقتصادی در نظام های سیاست گذاری دولتی و حاکمیتی بوده که این موضوع را در ابتدای سال با نام گذاری و هدایت دهی به دستگاه های دولتی نشان داده اند.

تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها نیز نام سالی است که همه باید دست به دست یک دیگر بگذارند تا با افزایش تولید در امور کشاورزی و دامپروری بخشی از مشکلات این حوزه در گلستان را رفع کنند که در همه این مسائل باید پشتیبان تولیدکننده ها بود.

در سال هایی که کشور علاوه بر مباحث سیاسی با جنگ اقتصادی بی سابقه ای رو به رو شده برخی از تصمیمات غلط مثل بازی کردن در زمین دشمن است و این تصمیمات فلج کننده کار را به جایی رسانده که برخی از سرمایه داران به جای سرمایه گذاری در تولید پول خود را به کشورهای همسایه ببرند یا به بازار دلالی وارد شوند.

کمتر از 10 کیلومتر از مرکز گرگان که به سمت غرب می روید سمت راست جاده با تابلوی روستای للدوین رو به رو می شوید روستایی که در حووزه دامپروری عملکرد موفقی داشته و این موضوع نیز یکی از سرمایه داران گلستان را به این وا داشته تا یکی از اتفاق های بزرگ استان را در این منطقه رقم بزند.

محمد رضایی یکی از سرمایه داران جوان است که تصمیم گرفته به رونق دامپروری در گلستان با سرمایه ای که در دست دارد کمک کند و بخشی از نیازهای استان در حوزه دام و محصولات دامی را به وسیله ایجاد دامپروری 1000 راسی گوسفندان مولد جبران کند.

وارد شدن به این حوزه علاوه بر داشتن سرمایه نیاز به جسارت خاصی دارد که این جوان خطرهای حذف سرمایه به وسیله برخی قوانین پیش پا افتاده و عدم همراهی برخی دستگاه های اقتصادی را به جان خریده است.این سرمایه گذار آذر ماه سال گذشته قصد داشت کار زیر ساختی و عمرانی این دامپروری را با دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی گلستان آغاز کند و تا اسفند ماه زیر ساخت های اولیه را اجرا نماید تا بتواند تا اواسط امسال این پروژه را به بهره برداری برساند.

مبلغی که این سرمایه گذار برای وام درخواست می کند به میزان 5 میلیارد تومان است که در مرحله اول مبلغ 700میلیون تومان با سود 16 درصدی را دریافت می کند.

پس از مدتی که زیر سازی های اولیه صورت می پذیرد با ارائه فاکتورهای خرید این سرمایه گذار در خواست دریافت قسط دوم را برای اجرای کارهای عمرانی دیگر نظیر ساخت سیلو، ستون و ایرانیت انجام دهد که در این هنگام با مخالفت کارشناسان بانک و مانع زایی برای دریافت قسط دوم رو به رو می شود.

پس از این اختلاف نظر سرمایه گذار به کارشناسان جهاد کشاورزی برای کارشناسی رسمی مراجعه می کند که تایید برای دریافت مرحله دوم وام و تاییدیه پیشرفت فیزیکی در مرحله اول توسط مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گرگان و پس از آن توسط معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان صورت می پذیرد و به بانک برای دریافت مرحله دوم معرفی می شود.

در اتفاقی عجیب بازهم برخی از کارشناسان بانک که در گزارش های دیگر به عملکرد آن ها خواهیم پرداخت این امر را قبول نمی کنند و از 850 میلیون تومانی که باید در مرحله دوم آزاد کنند تنها 360 میلیون تومان را پرداخت می کنند.

در اقدام دیگر بانک به سرمایه گذار اعلام می کند اگر بنا دارد تا مابقی مبلغ را دریافت کند باید به صورت جداگانه و در مرحله های مختلف فاکتورهای جداگانه و کارشناسی های مختلف را انجام دهد تا مبلغ به حساب آن ها واریز شود موضوعی که تاکنون برای سرمایه گذار دیگری رخ نداده و باید از بانک پرسید آیا این اتفاق برای دریافت تسهیلات آقای ق که به مراتب شرایط بهتری دارد نیز رخ داده یا خیر؟

بانک؛ حامی یا چالش آفرین؟

یکی از اموری که نمایندگان مجلس در روز رای اعتماد وزیران دولت سیزدهم به شدت بر آن ها تاکید داشتند جلوگیری و نظارت بر نقش واسطه گری و بنگاه داری برخی بانک ها در جریان تولید بوده که کارخانه ها و کارگاه های تولیدی بسیاری را به تعطیلی کشانده است.

یکی از معضلات همیشگی گلستان بحث احترام و تکریم سرمایه گذاران بوده که تاکنون سرمایه گذاری نبوده از این موضوع رضایت داشته باشد در این اتفاق نیز سرمایه گذاری که سعی دارد فضای بزرگی را در راستای توسعه صنعت دامپروری گلستان ایجاد کند انتظار ندارد تا فرش قرمز زیر پایش پهن کند بلکه انتظار دارد جلوی برخی رفتارهای ناامیدانه گرفته شود و به سرمایه گذار در راستای افزایش تولید گوسفندان مولد با نژاد های جدید کمک شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.