1403-05-28 12:58
193
0
91086
نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها:

مطالبات گندمکاران گلستان هر چه سریع‌تر پرداخت شود

نماینده استان گلستان در شورای‌عالی استان‌ها گفت: بر اساس تبصره دو قانون قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظف‌اند نهایتاً ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم، پول کشاورزان را بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سید علی‌اکبر حسینی با گلایه از عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران، گفت: در حالی که طبق قانون پول کشاورز تا ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم، باید پرداخت شود؛ اما پول برخی گندم‌کاران گلستانی، داده نشده و وعده‌ها تاکنون بی‌ثمر بوده است.

 وی با بیان اینکه استان گلستان دومین تولیدکننده گندم است و مرغوب‌ترین گندم کشور را تولید می‌کند، افزود: بر اساس تبصره دو قانون قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظف‌اند نهایتاً ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم، پول کشاورزان را بپردازند. کشاورزان مبالغ بسیاری را صرف هزینه‌هایی چون کود و بذر و سم و غیره کرده‌اند و وام و قرض گرفته‌اند؛ اما اکنون دستشان خالی مانده است.

 حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم پرداخت به‌موقع پول گندم‌کاران باعث دلسردی و کاهش انگیزه کشاورزان شده است و برخی از آن‌ها به فکر تغییر کشت از گندم به محصولات دیگر هستند و این در حالی است که گندم‌کاران کشور امسال با تولید کافی گندم اتفاق بزرگی را رقم زدند و خودکفایی در تولید گندم نان را به ارمغان آوردند.

 عضو کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای‌عالی استان‌ها در پایان با تأکید بر پرداخت هر چه سریع‌تر مطالبات گندم‌کاران، تصریح کرد: امنیت غذایی از مولفه‌های مهم و تأثیرگذاری است که کشاورزان نقش به سزایی در ایجاد آن دارند و شایسته است به حق‌وحقوق این قشر و به‌ویژه مطالبات گندم‌کاران اهمیت بیشتری داده شود و مسئولان به وعده‌های خود پایبند باشند تا کشاورز نیز دلگرمی برای ادامه فعالیت داشته باشد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای‌عالی استان‌ها

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.