1401-01-01 11:53
498
0
79227
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان تاکید کرد؛

معافیت‌های مالیاتی و مباحث بیمه‌ای دو چالش قابل حل پیش روی شرکت‌های دانش بنیان

رضایی گفت: معافیت‌های مالیاتی و مباحث بیمه‌ای را دو چالش قابل حل پیش روی شرکت‌های دانش بنیان محسوب می شود.

محمد رضایی در گفتگو با گلستان ما با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان که منجر به گره گشایی از مشکلات عدیده شرکت‌های دانش بنیان شد، اظهار کرد: در مسیر اقتصادی کردن علم خروجی دانشگاه‌ها بسیار مهم است باید تلاش شود پایان‌نامه‌های دانشجویی تبدیل به حوزه نوآوری شود اگر با این نگاه اقتصاد دانش بنیان را تقویت کنیم می‌توانیم به خودکفایی و ارز‌آوری کمک ویژه‌ای داشته باشیم.

وی متذکرشد: در دانشگاه‌های گلستان و در رشته‌های مختلف توانمندی‌های بسیاری داریم که اگر به درستی حمایت کنیم می‌تواند به جلوگیری از فرار مغز‌ها کمک کند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان معافیت‌های مالیاتی و مباحث بیمه‌ای را دو چالش قابل حل پیش روی شرکت‌های دانش بنیان عنوان و تصریح کرد: وضع معافیت‌های مالیاتی در راستای تشویق به سوق دادن جوانان برای درآمد زایی و تسهیل‌گری در امر تأمین اجتماعی می‌تواند دو موضوعی باشد که با وضع قوانین ویژه چالش‌های پیش روی شرکت‌ها را از بین ببرد.

رضایی اظهار کرد: فعالان شرکت‌های دانش بنیان همگی از قشر جوان هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به حضور جوانان اشاره شده لذا باید تمام دستگاه‌ها به حوزه نوآوری ورود کنند و برای صدور مجوز‌ها تسهیل‌گری کنند تا سرمایه‌گذاران ترغیب به حمایت از جوانان شوند و پایان‌نامه‌ها تبدیل به یک محصول تولیدی شود.

وی گفت: یکی از رسالت‌های صندوق پژوهش و فناوری نیز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برای تجاری‌سازی و ورود به بازار به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.