1401-05-23 14:27
591
0
81182
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان؛

موتور روشن "نهضت ملی مسکن" در گلستان/ آمادگی راه و شهرسازی گلستان برای تحول در مناطق کمتر توسعه یافته 

ملک گفت: برخی مناطق در حوزه شهری تک متولی نیست بلکه نیازمند کاری گروهی متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر، معاونت عمرانی استانداری است برای مثال از نظر شهرسازی کوی محتشم وضعیت نابسامانی دارد ما آمادگی داریم با همکاری شهرداری و شورا مشکل منطقه را حل کنیم چرا که منطقه پایداری نیست و آمادگی برنامه ریزی برای نقل و انتقال این دست از محله ها را داریم.

به گزارش گلستان ما، مهدی ملک ظهر امروز در بازدید از این پایگاه خبری به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: برای نهضت ملی مسکن در گلستان با توجه به سرانه ها و برنامه های شهرسازی حدود 800 هکتار زمین مورد نیاز است که ۲۰۰ هکتار از آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به در دست ساخت بودن ۱۵۰۰واحد خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شده سعی داریم تا پایان سال تعداد واحدها را  به ۱۰ هزار برسانیم.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند که دو سوم از ثبت نام کنندگان مشمول هستند که باید آورده خود به سرانجام برسانند که تاکنون ۴ هزار نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند.

ملک در خصوص پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی در راستای تامین زمین های مورد نیاز عنوان کرد: در گذشته دستگاه های دولتی زمین های خود را یا انتقال ندادند یا زمین مناسب نداشتند گزینه های مختلف را دنبال می کنیم یکی از گزینه های مورد پیگیری این است زمین های خارج از محدوده را با توافق مالکین از طریق معاونت املاک و حقوقی وارد این طرح کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه پیمانکاران غیربومی استقبال خوبی برای مشارکت در این طرح دارند، ابراز کرد: بر خود تکلیف می دانیم از حداکثر ظرفیت بومی استفاده کنیم و چندین مرحله با انبوه سازان و پیمانکاران مسکن و ساختمان در گلستان صحبت شده تا انعقاد قرارداد صورت پذیرد.
وی در خصوص پروژه های مسکن مهر متذکرشد: اهتمام ویژه داریم تا پروژه های مسکن مهر نیمه کاره را انجام دهیم در همین راستا نیز عملیات تکمیل ساختمان ها را آغاز کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اعلام اینکه در شهرهای کلاله و گنبد 158 هکتار زمین در آستانه تامین برای نهضت ملی مسکن قرار دارند، یادآورشد: در طول دو ماه گذشته 29 قرارداد به ارزش 90 میلیارد ریال منعقد کردیم و  2 هزار و 132 تن حواله قیر برای نهضت آسفالت در اختیار شهرداری ها قرار گرفت.

ملک با اشاره به نگاه تحولی وزارت راه و شهرسازی برای مناطق کم برخوردار گفت: برخی مناطق در حوزه شهری تک متولی نیست بلکه نیازمند کاری گروهی متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر، معاونت عمرانی استانداری است برای مثال از نظر شهرسازی کوی محتشم وضعیت نابسامانی دارد ما آمادگی داریم با همکاری شهرداری و شورا مشکل منطقه را حل کنیم چرا که منطقه پایداری نیست و آمادگی برنامه ریزی برای نقل و انتقال این دست از محله ها را داریم.

وی در خصوص گسترش هویت ایرانی اسلامی در شهرسازی اذعان کرد: نماهایی که آمیخته با فرهنگ ما نیست در جامعه رواج پیدا کرد به همین جهت نیاز است طرح های جامع شهری بازنگری شوند چرا که استفاده از الگوی معماری اسلامی برای ما بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.