1403-07-04 20:54
51
0
91531
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:

فعالیت دانش‌بنیان حال اقتصاد را بهتر می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای اقتصاد بهتر باید از کارهای سنتی عبور کنیم و به سمت کارهای دانش بنیان حرکت کنیم.

محمدمهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: آن چیزی که به‌عنوان هدف دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم تبیین شده نقش دانشگاه در جامعه پردازی و اثرگذاری دانشگاه در اقتصاد منطقه‌ای است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در استان گلستان مزیت‌ها و محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم و یکی از محدودیت‌ها این است که آب‌های شیرین منطقه زیاد نیست.

طهرانچی بیان کرد: سال‌ها است که در حوزه تولید مقالات شیلات و آبزی‌پروری دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام است و ایده‌های بسیار خوبی از اساتید و محققان دانشگاه‌ آزاد اسلامی به‌عنوان مقالات برتر جهانی به چاپ رساندند و آن چیزی که در این مرحله وارد شدیم این است که بتوانیم از این مقالات بهره بگیریم و فضای تامین کننده اشتغال را به جوانان نشان دهیم.

وی افزود: جوانان باید بدانند که با سرمایه‌گذاری نچندان زیاد می‌توانند اشتغال ایجاد کنند روش جدیدی برای تولید ماهی در سیکل بسته آب تحقیق شده و از سال گذشته مورد حمایت دانشگاه قرار گرفته و کارهای این پروژه در دست اقدام استو از آبان ماه می‌توانیم با این روش پرورش ماهی متراکم را با حداقل آب داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با حمایت مالی امیدواریم این پروژه اجرایی شود و از سویی دیگر فضایی داشتیم که برای زراعت برنج استفاده می‌شد و با توجه به محدودیت آب به تولید محصولات کم‌آب‌بر توجه شده است.

طهرانچی بیان کرد: در حوزه نهالستان نیز از سال گذشته کارهای علمی خوبی صورت گرفته و برای سال نخست محصولات بی‌شماری را بر پایه های سنتی و پیوندهای کشت بافتی و اصلاح نژاد شده را آماده کردند که این اقدامات به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

وی افزود: برای اقتصاد بهتر باید از کارهای سنتی عبور کنیم و به سمت کارهای دانش بنیان حرکت کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.