1401-06-10 22:44
294
0
81451
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

پرداخت 117 میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای تعاونی استان گلستان

خواجه مظفری گفت: از محل اعتبارات روستایی و عشایری و بند الف تبصره 18، مبلغ 117 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونیای استان پرداخت شده است.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در هفدهمین آیین تقدیر از تعاونی های برتر استان در سالن شهید رجایی استانداری گلستان گفت:از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ، مبلغ 36 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره  به 52 شرکت تعاونی  استان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 سال 1400 تاکنون مبلغ 81 میلیارد تومان ، 29 شرکت تعاونی استان به بانکعای عامل معرفی شدند.

خواجه مظفری گفت: نزدیک به 200 شرکت تعاونی در روستاهای استان گلستان ثبت شده است و تلاش داریم در تمامی روستاهای استان گلستان حداقل یک تعاونی فعال داشته باشیم

این مقام مسئول تصریح کرد: استان گلستان 3 هزار و 50 تعاونی فعال دارد که بیشترین تعاونی با 33 درصد مربوط به بخش کشاورزی، 27 درصد خدمات، 18 درصد در بخش صنعت قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای سال گذشته تا یک ماه گذشته 19 میلیون و 800 هزار دلار شرکت‌های تعاونی به صورت غیرمستقیم از استان گلستان صادرات انجام داده‌اند.

وی با اشاره به امتیازات بخش تعاون مبنی بر تخفیفات بیمه ای و معافیت مالیاتی و نقش آن در پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه ای ، گفت: تعامل بین دستگاهی در ایجاد باور تعاون و کار جمعی برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: برابر بند ب ماده 9 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44، قانون به صراحت بیان داشته است در کلیه مواردی که دولت برای حمایت از بخش غیردولتی ، مشوق هایی را ارائه میکند که این حمایت برای تعاونی ها ، 20 درصد بیشتر از بخش غیر تعاونی خواهد بود.

خواجه مظفری تاکید کرد: باید از ظرفیت اتحادیه ها در واگذاری امور به بخش غیر دولتی استفاده بهینه شود چرا که تعاونی ها و اتحادیه ها ، یک واحد اقتصادی انتفاعی هستند و می توانند امورات اقتصادی را به نحو مطلوب و شایسته انجام دهند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.