1401-04-13 22:11
406
0
80687

پرداخت ۷۰درصد از پول کلزاکاران گلستانی

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گلستان از پرداخت هفتاد درصد از پول کلزاکاران استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد چوپانی، شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبری گفت: دولت امسال قیمت کلزا را هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و ما در استان گلستان برای کمک به کشاورزان، کف قیمت را هر کیلوگرم ۲۳هزار تومان اعلام و خرید کردیم.

چوپانی با بیان اینکه تا کنون ۷۰درصد پول کلزاکاران پرداخت شده است، ادامه داد: برای تامین بقیه پول، وزیر جهادکشاورزی به بانک کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات دستور داده که هنوز محقق نشده است.

وی تاکید کرد: اتاق، مسئولان و نمایندگان استان پیگر تامین بقیه پول هستند.

صادرات نزدیک به ۱۰۰هزار تُن به ارزش ۶۰میلیون دلار

چوپانی در ادامه با بیان اینکه پارسال حدود ۴۰۰هزار تُن صادرات به ارزش نزدیک به ۲۵۰میلیون دلار از اینچه برون داشتیم گفت: صادرات امسال ما تا کنون نزدیک به ۱۰۰هزار تُن به ارزش ۶۰میلیون دلار بوده است.

درویشعلی حسن زاده، سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز گفت: استان گلستان در بحث حجم سرمایه گذاری و اشتغال، در رتبه ۲۳کشور قرار دارد.

بازگرداندن ۴۲واحد راکد به چرخه با ۴۹۰نفر اشتغالزایی

حسن زاده با بیان اینکه ۱۹۰واحد راکد و غیرفعال را در استان شناسایی کردیم، ادامه داد: از این تعداد، ۴۲واحد با ۴۹۰نفر اشتغالزایی به چرخه تولید بگردانده و در حوزه واحد‌های در تملک بانک‌ها نیز تا کنون ۱۵واحد، فعال شد.

وی افزود: برنامه امسال ما فعال سازی ۵۰واحد با پرداخت تسهیلات از محلات رونق تولید، تبصره ۱۸ و بازسازی و نوسازی است.

حمایت از واحد‌ها وطرح‌های دانش بنیان

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه گفت: از گذشته ۲۲واحد شرکت بنیان در استان فعال و اکنون ۲۷واحد مستعد دیگر شناسایی شده است.

حسن زاده با بیان اینکه در پرداخت ۱۰تا۱۵ درصد از تسهیلات و تامین و واگذاری زمین، اولویت با واحد‌های دانش بنیان است، افزود: برای طرح‌های واجد شرایط، جواز تاسیس صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.