1403-05-23 02:03
166
0
91040
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در گلستان خبر داد و گفت: سه هزار و ۲۰۰ نفر در گلستان در طول سال از بیمه بیکاری بنا به دلایل مختلف استفاده می‌کنند.

حسین خواجه‌مظفری با حضور در تحریریه «گلستان ما» با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در بخش روابط کار موضوعاتی از قبیل حل و فصل اختلافات جامعه کارگری، بیمه بیکاری، مشاغل سخت و زیان آور و غیره را دنبال کردیم و تلاش شد شرایط جامعه کارگری نسبت به گذشته بهبود یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در حوزه رسیدگی به اختلافلات بین جامعه کار و کارفرما مدت زمانی رسیدگی به این پرونده‌ها ۵۵ روز و بیش از این مدت می‌رسید و با کمبود نیرو و تلاش پشتکار همکاران این مدت را به ۳۶ روز رساندیم و امروز به ۱۶ روز رسیده است که جای قدردانی از همکاران دارد.
خواجه‌مظفری بیان کرد: سهم استان از ارائه بیمه بیکاری ۵ هزار نفر در طول سال است که این عدد در استان ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و جزو محدود استان‌هایی هستیم که بیمه بیکاری در آن سیر نزولی داشته است.
وی افزود: حوادث ناشی از کار نیز کاهش یافته و در حوزه کارگران ساختمانی مشکلاتی وجود دارد و باید سهمیه بیمه آنها از طریق مجلس افزایش پیدا کند و دولت آینده باید پیگیر این مسئله باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز داشت: در بحث اشتغال نیز به تثبیت اشغال و حفظ اشتغال موجود کمک کردیم و اشتغال ایجاد و ثبت شده در بخش‌های خصوصی است و نه بخش دولتی و در دو سه سال اخیر میزان بیمه شدگان در تامین اجتماعی و صندوق عشایری بیمه ارزان عدد قابل توجه‌ای رسیده است.
خواجه‌ظفری بیان کرد: سه هزار و ۱۵۰ تعاونی فعال در سطح استان داریم و از زمان ثبت تعاونی‌ها و تاسیس وزارت تعاون ثبت شده یک سری از تعاونی‌ها به دلایل مختلف از جمله پایان ماموریت و یا عدم مدیریت منحل و یا از گردونه خارج شده است.
وی افزود: از مجموعه ۱۵۸ تعاونی دانش بنیان کشور ۱۱ تعاونی در سطح استان گلستان فعالیت دارند و حتی دو تعاونی در این بخش نشان خلاقیت نیز دریافت کردند.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.