1403-07-03 09:50
79
0
91501
مدیرکل گمرکات گلستان عنوان کرد:

۲۴ کشور هدف صادراتی تجار گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: صادرات گلستان به ۲۴ کشور آسیایی، اروپایی و افریقایی انجام شده و بیشترین میزان صادرات مربوط به ترکمنستان با ۳۴.۳۷ درصد از نظر ارزش و ۶۰.۷۵ درصد از نظر وزنی در طول این ۶ ماه بوده است.

 شهریار شهریاری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: در ۶ماهه سال جاری بالغ بر ۳۱۸ تن کالا به ارزش ۲۰۳ میلیون دلار از گمرک استان گلستان به کشورهای هدف تجاری صادر شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۴۴ درصد افزایش صادرات در استان گلستان شاهد هستیم.

شهریاری بیان کرد: پسته فندقی، ید، پنیر، کامپاند پلی‌اتیلن ویژه روکشی سیم و کابل و لوله هاویروفیل، میله‌های آهنی یا فولادی، خوراک آماده آبزیان، پلی‌استایرن، تخم‌مرغ و نئوپان ۱۰ کالایی است که بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ترکمنستان کماکان کشور نخست هدف صادراتی استان گلستان به شمار می‌رود و همچنین کشورهای قزاقستان، عراق، ازبکستان، پاکستان، افغانستان، ارمنستان، بلغارستان، روسیه و ویتنام از دیگر کشورهایی هستند که بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل گمرکات گلستان ابراز داشت: صادرات گلستان به ۲۴ کشور آسیایی، اروپایی و افریقایی انجام شده و بیشترین میزان صادرات مربوط به ترکمنستان با ۳۴.۳۷ درصد از نظر ارزش و ۶۰.۷۵ درصد از نظر وزنی در طول این ۶ ماه بوده است.

شهریاری بیان کرد: همچنین بعد از کشور ترکمنستان ۲۴ درصد صادرات گلستان از نظر ارزش مربوط به کشور قزاقستان بوده که ۱۷ درصد صادرات استان از نظر وزنی را نیز شامل می‌شود.

وی یادآور شد: کمترین میزان صادرات گلستانی‌ها به ترتیب به سه کشور لیتوانی، کویت و بحرین و ترکیه بوده که از نظر وزنی و ارزش کالا صادرات به این کشورها کمتر از ۰.۰۱ درصد بوده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.