1399-09-30 11:00
511
0
72168
در آیین تجلیل از پرستاران نمونه گلستان عنوان شد؛

1000 تخت به بیمارستان های گلستان اضافه می شود/استخدام 100 نیرو در علوم پزشکی استان

همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، آیین تجلیل از پرستاران منتخب نمونه استان گلستان به صورت ویبنار و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

 به گزارش گلستان ما؛ پیش از ظهر امروز؛ آیین تجلیل از پرستاران منتخب نمونه استان گلستان به صورت ویبنار و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور استاندار گلستان، فرمانده سپاه نینوای استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و جمعی از مدیران، در سالن شهید آوینی برگزار شد.

استاندار گلستان در این آیین گفت: نگاهی که امروز به کادر درمان است، نگاه ویژه تر و عمیق تر به کادر درمان است، امروز همه می دانند که پزشکان و پرستاران همیشه و همواره چه در زمان شیوع کرونا و چه غیر از آن در خط مقدم ، حفظ سلامتی جامعه هستند.

در موج دوم و سوم کرونا بهتر عمل کردیم

هادی حق شناس افزود: در موضوعاتی مانند کمبود تخت بیمارستانی، تبدلی وضعیت نیروهای بهداشتی و درمانی باید بگویم که این موضوع به وزارت بهداشت و درمان مرتبط است و دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تنهایی در این مسائل تصمیم گیرنده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 140 هزار پرستار در کشور فعالیت می کنند یعنی به ازای هر 500 تا 600 نفر، یک پرستار داریم که این عدد  بسیار کم است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان گلستان 1000 تخت بیمارستانی در دست ساخت و پیگیری است که ان شالله با اضافه شدن این تختها، تعداد کادر درمانی استان نیز افزوده می شود.

استاندار گلستان در ادامه یادآور شد: شیوع موج اول شیوع کرونا در استان هم در آمار بستر ها و هم در آمار فوتی ها بسیار زیاد بود، اما خوشبختانه با مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مدیران بهداشت و درمان استان، مجموعه نیروهای بسیجی سپاه و شهرداری ها  و... موج دوم و سوم در استان نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری در زمینه بستری و جان باختگان داشتیم.

 حق شناس در پایان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، از زحمات پرستاران استان گلستان تقدیر و تشکر کرد.

استخدام 100 نیرو در علوم پزشکی استان

 رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این مراسم با آرزوی موفقیت برای پرستاران استان گفت: از اول اسفند ماه سال گذشته، زحمات شبانه روزی پرستاران در بیمارستان ها به خصوص برای بیماران کرونایی بسیار ارزنده بود.

عبدالرضا فاضل در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت استان گفت: کادر بهداشت و درمان استان گلستان در بحران های اخیر خدمات جهادی و ایثارگرانه به مردم شریف استان، ارائه دادند.

وی با بیان اینکه سه هزار و 500 پرستار و کادر فعال در گروه‌های پرستاری در استان فعالیت می‌کنند، گفت: با احتساب نیروهایی که در بیمارستان‌های خصوصی مشغول به کار هستند این تعداد به 4 هزار و 800 نفر می‌رسد.

فاضل بیان کرد: در یک ماه آینده آزمون استخدامی برگزار خواهد شد و 100 نفر از این افراد جذب علوم پزشکی می‌شوند که اکثر آنها پرستار هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.