1393-11-03 14:03
2272
0
9330
در میزگرد علمی تخصصی " لبیک یا رسول الله " در گرگان مطرح شد:

آخوند میرابی: دشمن به دنبال تجزیه و تفرقه مسلمانان است / شکاری : غرب به دنبال جایگزینی افراطی گری جای واژه اسلام است

امام جمعه اهل سنت قره تپه امروز در میزگرد علمی تخصصی لبیک یا رسول الله گفت : دشمن به دنبال تجزیه و تفرقه مسلمانان است، ما جامعه مسلمانان اگر دیدیم منافقی خواست تخم تفرقه در بین ما بکارد روی دهنش می زنیم.

به گزارش گلستان ما ؛ آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت قره تپه در میزگرد علمی تخصصی «لبیک یا محمد (ص)» گفت: دشمن به دنبال تجزیه و تفرقه مسلمانان است، ما جامعه مسلمانان اگر دیدیم منافقی خواست تخم تفرقه در بین ما بکارد روی دهنش می زنیم از این رو بهترین عکس العمل در قبال این توهین حفظ اتحاد و همدلی است.

وی افزود: در این برهه همه مسلمانان موظف به انجام وظیفه هستند و دانشجویان نیز در این میان بر اساس حدیث «اطلب العلم من المهد الی اللحد» باید به تحصیل و آموزش دینداری برسند.

آخوند میرابی با بیان اینکه انسان در مسیر خودشناسی به عبادت و بندگی و فرمانبرداری از خدا و رسول می رسد، تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در برابر عناد دشمنان اسلام، خودشناسی است.

امام جمعه قره تپه متذکر شد: رسول مهربانی، اتحاد، همدلی، رحمت و برکت فرمودند "اگر منکری را دیدید با دست جلوی او را بگیرید اگر میسر نبود با زبان فریاد بزنید و در نهایت اگر این نیز مقدور نبود از ته قلب ناراحت شوید" از این رو اگر دستمان امروز به فرانسه نمی رسد فریاد انزجار خود از این بی شرمی را بلند می کنیم.

وی همچنین اذعان داشت: روزی دانشجویی از مستر همفر پس از بازنشستگی در سن 92 سالگی پرسید چگونه می تواند مسلمانان را به زوال بکشاند که همفر در پاسخ گفت مسلمانان چهار قاعده مبنی بر «فرض»، «واجب»، «سنت» و «مستحب» دارند که اگر به فرض و واجب تعرضی شود حتی یک چوپان مسلمان به مقابله خواهد پرداخت، اگر به سنت تعرض شود عالمان آنان قیام خواهند کرد و مقدساتی به نام مستحب از آنجاییکه انجام ندادن آن اثر سوئی ندارد به راحتی می توان بر آن دست برد.

امام جمعه اهل سنت قره تپه تأکید کرد: طبق تحقیقات همفر ملعون، تعرض به مستحبات عکس العمل مسلمانان را در پی ندارد و کم کم بی تفاوتی حاصل از ترک مستحبات باعث می شود به خودی خود فرض و واجب و سنت نیز ترک شود و این  همان چیزی است که صهیونیست با ساخت فیلم و تبلیغات منفی به آن دست برده است.

آخوند میرابی در پایان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، عنوان داشت: امروز روز هشدار به مسلمانان است و ما باید هم حقیقت دین را و هم ماهیت دشمن را بشناسیم و به تبیین آن برای دیگران بپردازیم.

انقلاب اسلامی ایران زمینه بیداری اسلامی را در جهان فراهم کرد

در ادامه مصیب عباسی محقق و استاد دانشگاه ضمن مطرح کردن این سوال که چرا غرب به مقدسات مسلمین اهانت می کند ، اظهارکرد: اهانت به پیامبر اسلام سابقه دیرینه ای در و معطوف به نشریه شارلی ابدو و نشریه دانمارکی و کتاب  آیات شیطانی سلمان رشدی نیست.

وی با اشاره به اینکه توهین از زمانی که رسول اکرم رسالت خود را علنی نموده است اهانت نیز شروع شده است ، تصریح کرد: دلیل اول این توهین ها کینه دیرینه غرب نسبت به اسلام است چون آنها می خواستند که آخرین دین را در اختیار داشته باشند ولی بعد از اسلام مجبور به تمکین بودند و یک لجاجتی را نسبت به قبول اسلام دارند.

عباسی دلیل دوم این اهانت ها را وقوع انقلاب اسلامی ایران که زمینه بیداری اسلامی در جهان فراهم کرده است دانست و افزود: افزایش موج بیداری اسلامی رشد و آگاهی مردم نسبت به ستمگری و حق مداری نسبت به جنایات غربی ها بعد از جنگ جهانی دوم دلیل سوم اهانت غرب است.

وی در ادامه گفت: دلیل اصلی اهانت غرب به اسلام و حضرت محمد (ص) قدرت اسلام است .

غرب به دنبال جایگزینی افراطی گری و تروریسم جای واژه اسلام است

عبدالقیوم شکاری مدرس علوم سیاسی دانشگاه با تاکید بر اینکه مهمترین دلیل توهین به پیامبر اسلام ترس از گسترش آموزه های دینی اسلام است، اظهارکرد: این اولین بار نبوده که به اسلام توهین شده است و قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد اسلام با وجود حملات فراوانی که توسط غرب به آن می شود باز هم بیشترین جذابیت را در بین جوانان مسیحی و یهودی غرب دارد .

این استاد دانشگاه درادامه افزود: غرب با تکیه بر نظریه برخورد تمدن ها استراتژی خود را اجرا می کند و فرهنگ و تمدنی که برای غرب خطر دارد تمدن اسلامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: غرب با معرفی گروه هایی همچون داعش و القاعده به عنوان نماد اسلامی می خواهد از گسترش تمدن اسلامی جلوگیری نماید.

شکاری در ادامه گفت: دین اسلام دین کاملی است و هر روز بر تعداد علاقمندان باصول اسلامی در جهان افزایش می یابد.

وی ادامه داد:غرب با گسترش تفکر سکولار می خواهد اسلام سیاسی را به حاشیه ببرد و می دانند که اگر این اتفاق نهادینه شود جلوی گسترش اسلام گرفته می شود.

هدف استکبار جهانی تقدس زدایی است

حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده استاد دانشگاه و حوزه علوم اسلامی با بیان اینکه قران مرجع شناخت دین اسلام است اظهارکرد: دشمن می خواهد با استفاده از استراتژی های مختلف تقدس های ما را زیر سوال ببرد و مقدسات ما را از بین ببرد.

وی با اشاره به تیراژ 5 میلیونی نشریه شارلی ابدو ، گفت : آنها می خواهند با استفاده از کاریکاتور تصویر های متفاوتی از اسلام را در جهان منتشر کنند و تصویری نادرست را در ذهن ها ایجاد کنندو اسلام را دشمن خود به تصویر بکشند.

محمد زاده ادامه داد :استکبار با تقدس زدایی می خواهد جلوی پیشرفت و افزایش قدرت اسلام را بگیرد .

وی درادامه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با همکاری صهیونیست می خواهند جلوی فراگیر شدن اسلام را بگیرند و این نشانه ضعف آنها در برابر اسلام است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.