1394-04-03 05:24
1479
1
16560
در نشست «گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی با دولت» گرگان مطرح شد؛

اثر «تحریم»ها به گونه‌ای نیست که ما را وادار به تسلیم کند/ شعار سال و نقد دولت منافاتی با هم ندارند/ «دلواپسی» عین «همدلی» است/نقد می‌کنیم؛ اما پشتیبان دولت نیز هستیم

نشستی با عنوان «گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی با دولت» توسط نمایندگی استانی «خبرگزاری دانشجو» در گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو، حجت الاسلام قربان جلال در این نشست گفت: مسئله مهمی که نظام استکبار و غرب با جمهوری اسلامی دارد پایه گذاری گفتمانی با محوریت مبارزه با ظلم و ظالم تحت عنوان «مقاومت» است.

وی افزود: گفتمان مقاومت که انقلاب اسلامی پایه گذار آن است امروز در دنیا مطرح شده و بسیاری از ملل آزادی خواه جهان از آن الگو گرفته اند؛ حجاب اسلامی به جامعه غربی نیز نفوذ کرده است؛ مردم دنیا دیگر تسلیم در برابر قلدرمآبان را برنمی‌تابند و به عبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران با طرح گفتمانی تازه تفکر نظام لیبرال دموکراسی که کعبه آمال غرب بود را در هم شکست بدین جهت اصل درگیری غرب با ما همین مسئله است که اکنون به اوج خود رسیده و همگان می‌دانیم و بارها نیز از لسان شیوای رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولین شنیده‌ایم که انرژی هسته ای تنها یک بهانه است.

مذاکره کنندگان اجازه ندهند گفتمان انقلاب اسلامی خدشه دار شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ما باید متوجه این مسئله باشند و قطعا نیز هستند که مسئله آمریکا بمب هسته ای ما نیست؛ بلکه مُراد او گفتمان اسلامی ماست از این رو دیپلمات‌های ما باید سعی کنند در اثنای مذاکرات گفتمان انقلاب ما خدشه دار نشود که اگر بشود قطعا بازنده این تعامل ما خواهیم بود.

حجت الاسلام جلال با اشاره به فرمایش صریح امام راحل مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» تاکید کرد: رهبری هوشمندانه از این گفتمان دفاع می‌کنند شعار سالی را که مطرح کردند موید همین مسئله است، البته این شعار بی شک بر رابطه ای دوسویه استوار است، مَخلص کلام رهبر معظم این است که دولت در درجه اول موظف است خطوط قرمز رهبری و نظام را رعایت کند و اگر رعایت شد مردم وظیفه دارند از مسئولان خود دفاع و آنان را حمایت کنند و در نهایت اگر این قاعده رعایت شود همدلی و همزبانی اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه به مفاد مندرج در گزاره برگ ملی به عنوان خطوط قرمز نظام و رهبری در خصوص مباحث هسته ای اشاره کرد و بیان داشت: بی شک ما در توافق احتمالی هسته ای بازرسی ویژه نخواهیم داشت و همچنین طبق تأکید مقام معظم رهبری انعقاد تفاهم‌نامه با لغو تحریم‌ها باید همزمان اتفاق بیافتد.

اثر «تحریم»ها به گونه ای نیست که ما را وادار به تسلیم کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان همچنین خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر این است که بررسی کنیم واقعا تأثیر تحریم در مشکلات کشور چه اندازه است؛ طبق نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی تأثیر تحریم‌ها در بدترین شرایط تنها 30 درصد است؛ از این رو نتیجه می‌گیریم با رفع آن باز هم مشکل اقتصادی کشور حل نخواهد شد؛ بنابراین درست است که تحریم تأثیر دارد اما به گونه ای نیست که ما را وادار به تسلیم کند و یادمان نرود ما در همین شرایط بود که به انرژی هسته‌ای و فناوری نانو و پیشرفت‌های نظامی دست پیدا کردیم.

جلال با بیان اینکه تحریم‌ها از ابتدای انقلاب بوده است و گواه آن نیز همین مسئله است که بارها شنیدیم فقط بخشی از تحریم‌ها مربوط به انرژی هسته‌ای است، تصریح کرد: رئیس جمهور محترم در بجنورد فرمودند ما در اوج تحریم کار انجام داده‌ایم و در اوج تحریم هم می‌توان کشور را اداره کرد، مقام معظم رهبری نیز بارها تحت تعبیر «نرمش قهرمانانه» از بی تاثیری تحریم‌ها سخن گفته‌اند، بنابراین نباید به علت رفع تحریم‌های هسته ای به گفتمان و خطوط قرمز نظام خدای ناکرده پشت کرد.

وی گفت: برخی در تلاش هستند بگویند عده ای در ایران جنگ طلب اند و نمی‌خواهند صلح اتفاق بیافتد رهبر معظم انقلاب با انتخاب این شعار هوشمندانه اتمام حجت کردند که اینگونه نیست و کسانی که بر مواضع قدرتمند کشور پافشاری می‌کنند دلسوزان گفتمان و خطوط قرمزهای نظام هستند؛ از همین رو است که مذاکرات هسته ای تا کنون هم ادامه داشته و همه‌ی طیف‌ها از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان با بیان اینکه ولی فقیه ستون خیمه انقلاب است، متذکر شد: مسئولان باید به دنبال اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری باشند چرا که طبق اعتقادات دینی و مذهبی ما اگر کسی به دستورات ایشان بی اعتنایی کند کار خلاف شرع انجام داده است در گفتمان امام راحل نیز آمده است که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» لذا هر که از این امر تخظی کند خود آسیب زننده به این مملکت است.

حجت الاسلام جلال همچنین با تاکید بر این مطلب که «مذاکره کنندگان هسته ای خود را فرزندان خلف نظام و انقلاب می‌دانیم» بیان داشت: اگر نکاتی را جهت نقد دلسوزانه مدنظر داریم متین و مودبانه مانند رهبر معظم انقلاب بیان خواهیم کرد و از طرفی انتظار داریم دولت نیز پیرو فرمایش رهبری این را فراموش نکند که در مسائل اساسی با مردم، محرمانه نداریم.

وی به تذکرات مقام معظم رهبری به دولت و تیم مذاکره کننده در نهایت احترام و دلسوزی اشاره کرد و گفت: درست است که آزادمنشی دانشجویان محصور شدنی نیست؛ اما این رفتار رهبری برای من و شما الگوست، اگر نقدی دارید به گونه‌ای بیان کنید که نظم جامعه به هم نریزد از طرفی دولت نیز باید تحمل نقد خود را بالا ببرد و ایمان داشته باشد که نقدی اگر هست در جهت یاری و نه تخریب است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان در پایان به خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب و اینکه این کشور را متعلق به ولی عصر (عج) دانستند اشاره کرد و گفت: امیدواریم شعار سال تا پایان همراه ما باشد اما مسبب الاسباب این کشور خداوند باری تعالی است و از او مسئلت می‌کنیم که آنچه صلاح مملکت و خون بهای شهیدان است را برای ما رقم بزند ضمن اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که در مسیر اسلام ناب به معنای واقعی کلمه قرار دارد و بی شک مورد عنایت امام زمان (عج) و خدای بلندمرتبه است.

سرابی از سد به ملت نشان می‌دهند

مهدیه صارمی یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان در این در نشست « گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی با دولت»، گفت: فسلفه نقد، خیرخواهی و نشان دادن راه درست جهت یاری رساندن است، از این رو شعار سال و اصرار بر مواضع هسته ای از باب «همدلی و همزبانی» هیچ تناقض و منافاتی با یکدیگر ندارند.

وی با طرح این سوال که «اصل گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی دولت و ملت یعنی چه؟» متذکر شد: قطعا منتقدان مخالف دولت نیستند، فقط هدفشان از دغدغه‌ای که دارند،حفظ هویت و اقتدار کشورمان در زمان توافقات و بعد از آن است.

صارمی افزود: منتقدان یا همان دلواپسانی که این روزها عده‌ای به کنایه نام آنان را می‌آورند، با وجودی که رهبر فرزانه ما بارها فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم و با وجود از دست دادن هزینه‌های زیادی بر سر این مذاکرات اما برای اثبات کلمه جمهوری اسلامی ایران باز راه را باز گذاشتند البته نه به معنای کوتاه آمدن از مواضع به حق نظام، بلکه برای اینکه بار دیگر اتمام حجت شود که طبق فرموده امام راحل «اگر کل آمریکا مسجد شود و از پشت بام‌ها فریاد الله اکبر سر داده شود،باز هم آمریکا شیطان بزرگ است،باز هم آمریکا دشمن قسم خورده ماست و باز هم به آن گرگ پیر نمي‌شود اعتماد کرد»

این دانشجوی فعال سیاسی فرهنگی دانشگاه آزاد گرگان تصریح کرد: نکات گزاره برگ ملی نکاتی است که اگر حتی یکی از آن هم رعایت نشود توافقی که حتی حداقل به ضرر ملت ما باشد صورت نگرفته است.

وی با اشاره به یک بند از گزاره برگ ملی هسته ای مبنی بر نپذیرفتن بازدید از مراکز نظامی اشاره کرد و ابراز داشت: ما باید به سرگذشت کشورهای اطراف مثل لیبی و عراق هم توجه داشته باشیم، چگونه می‌توان از خصوصی‌ترین مرکز خود اجازه بازدید که نه بلکه اجازه جاسوسی آن هم به کشور دشمن قسم خورده خود داده شود؟! قطعا هیچگونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیرو های مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

صارمی دیگر بندهای این گزاره برگ نظیر بازگشت پذیر بودن توافقات که در صورت نقض توافقات توسط طرف مقابل شرایط باید به شرایط قبل باز گردد یا برداشته شدن تمام تحریم‌ها یکجا و همزمان با امضای توافق نامه اشاره کرد و بر توجه ویژه دیپلمات‌های هسته‌ای کشورمان بر این نکات تأکید ورزید.

صارمی در پایان خاطرنشان کرد: این مطلب باید به عرض رسانده شود که تمام تحریم‌هایی که بر ملت ما اعمال می‌شود زیر 20درصد از تحریم‌های اقتصادی ماست که درصدی از آن هم به اقلام غیر ضروری مربوط می‌شود . از طرفی تمام پیشرفتی که داشتیم در همین دوران تحریم‌ها صورت گرفته، پس سرابی از سد در حال نشان دادن به ملت است که به آن محاصره محاسباتی یک ملت توسط دشمن قسم خورده آن ملت می‌گویند.

منتقدان به دنبال تخریب نیستند

محمدرضا آریش، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در نشست « گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی با دولت»، گفت: ابتدا باید اذعان داشت تیم مذاکره کننده جزو خانواده نظام و حکومت هستند و نباید به آنان شک کرد و نباید به گونه‌ای موضع گرفت که تمام فشارهای مذاکرات هسته ای به دوش دولت بیافتد.

وی افزود: درست است در برخی مقاطع دولت اشتباه‌هایی کرد و ما نیز موظف هستیم که اگر عبوری از خطوط قرمز نظام صورت گرفت نقد کنیم و تذکر بدهیم؛ اما باید باعث قوت دولت در برابر بیگانگان شویم که این مهم با حفظ وحدت و انسجام در سایه همدلی و همزبانی محقق خواهد شد.

آریش با تاکید بر اینکه منتقدان به دنبال تخریب نیستند، تصریح کرد: قطعا نقد به معنای نفی نیست البته برخی از مواقع دولت از زیر برخی مطالب در می‌رود برای مثال زمانی بحث فکت شیت و گزاره برگ داغ بود مقام معظم رهبری نیز شخصا ورود کردند و دستور ارائه فکت شیت دادند؛ اما روحانی در همان اثنا با یک سخنرانی با این مضمون که پلیس وظیفه ندارد اسلام را اجرا کند و باید قانون را پیاده کند موضع را در اذهان مردم و منتقدان عوض کرد و یا این اشتباه استراتژیک را باید به رسانه‌ها نسبت داد که با پرداختن به این مطلب باعث مغفول ماندن ارائه فکت شیت توسط دولت شدند؛ در واقع در بحبوحه ارائه فکت شیت موضع گرفتن در مقابل یک سخنرانی هم فرمایشات رهبری و هم نقد دلسوزان را رو به فراموشی برد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: در مسائل حساس مملکت مقام معظم رهبری شاخص‌هایی را صراحتا مطرح می‌کنند اما بعضی از مسئولین فکر می‌کنند آنان باید این شاخص‌ها را تفسیر کنند و یا به طور کل آن شاخص‌ها را متعلق به خود می‌دانند در این مواقع این ملت هستند که باید تشخیص داده و بیدار باشند از این رو هر آتشی به گردن دولت نیست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام (ره) مبنی بر اینکه اگر مردم از راه امام دور شوند سیلی می‌خورند، گفت: از خودمان بپرسیم چرا رهبری این مسئله را در این برهه مطرح می‌کنند؟ با توجه به شعار سال به نظر می‌آید معظم له تأکید دارند درست نیست ملتی که به یک رئیس جمهور رأی می‌دهند بلافاصله به نقد آن هم نقدهای شدید بپردازند البته نقد لازم است اما وحدت و انسجام نسبت به آن ارجح‌تر است.

آریش با اشاره به مشاجرات لفظی اخیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: درست است که نقد برای هوشیاری لازم است و قطعا پای خطوط قرمز نظام نیز خواهیم ایستاد؛ اما اگر در نقد کردن خود دقت نکنیم دست دشمن و منافقین آتو داده‌ایم و این همان مطلبی است که مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال تذکر داده‌اند.

«دلواپسی» عین «همدلی» است

 مریم مجلسی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در نشست « گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی با دولت»، گفت: همدلی و همزبانی به معنای بی تفاوت نبودن است که مبتنی بر خیرخواهی است.

وی با بیان اینکه کارهای دولت جدای از ملت نیست، تصریح کرد: مطمئنا به عنوان یک منتقد مطلبی را با خصومت بیان نمی‌کنیم چرا که مواضع دولت تأثیر مستقیم روی ملت دارد و بی شک مطلبی را بیان نمی‌کنیم که بعدها تبعات آن دامن خودمان را بگیرد.

مجلسی با تأکید بر اینکه دلواپسی در صورت نقد صحیح عین همدلی است، متذکر شد: نقد و همدلی هیچ مغایرتی با هم ندارند در مقابل از دولت نیز انتظار می‌رود همانگونه که در بیان می‌گوید از نقد استقبال می‌کند در عمل نیز عکس العملی در طراز شأن اجتماعی یک مسئول حکومتی ارائه بدهد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اضافه کرد: دولت برای افزایش همدلی باید عملکرد خود را به نحوی ارتقا دهد که نقدی در پی نداشته باشد یعنی مردم تناقضی بین عملکردهای دولت و منویات ولی فقیه و دیگر خطوط قرمز نظام نبینند که بابا نقدی گشوده نشود علی ایحال اگر اشتباهی رخ دیگر نپذیرفتن نقد خلاق همدلی و همزبانی است.

مجلسی در پایان با تأکید بر رعایت خطوط قرمز نظام و انقلاب توسط دولت، ابراز امیدواری کرد تا فرزندان نظام در تیم دیپلماسی هسته ای کشورمان بتوانند تمام قد بر مواضع به حق مندرج در گزاره برگ ملی در مقابل غرب اصرار بورزند.

مذاکرات یا شکست می‌خورد یا تمدید می‌شود

میثم احمدی، دانشجوی فعال سیاسی اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در نشست « گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی با دولت»، در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان هم بر مواضع خود در گزاره برگ ملی هسته ای تأکید و هم به شعار سال عمل کرد؟ گفت: انتقاد، کینه ورزی و تصویه حساب شخصی نیست، چرا که نیک می‌دانیم اگر چوب لای چرخ دولت برود انقلاب و نظام و اسلامی زمین خواهد خورد.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که «ملت کارفرما و دولت کارگزار است»، تصریح کرد: اگر برتری‌ها را کنار بگذاریم سیر همدلی و همزبانی بین دو مجموعه شکل می‌گیرد. بالطبع ملتی که شهید پای انقلاب داده است از خطوط قرمز آن نیز به قیمت جان نمی‌گذرد و انتظار ما و باور ما این است که دولت نیز باید بر همین عقیده باشد؛ که اعتماد داریم اینگونه نیز است.

احمدی با انتقاد از برخی عکس العمل‌های دولت یازدهم نسبت به نقد منتقدین ابراز داشت: اگر برای مثال ملت پس از گران شدن بنزین سکوت کردند و درک کردند و کوتاه آمدند، دولت نیز موظف است نقدها را قبول و به آن عمل کند، اما متأسفانه در برخی موارد عکس این مطلب مشاهده شده است.

این دانشجوی فعال سیاسی اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: دولت حاضر بدون شعار اقتصادی و با تکیه بر مذاکرات و باور کدخدایی آمریکا آغاز به کار کرد. مردم نیز به آن اعتماد کرده و به حسن روحانی رأی دادند، اما در روند ادامه کار، بارها از تماس تلفنی روحانی با اوباما گرفته تا اینکه اوباما را باهوش و مودب خواندند، مشاهده کردیم قبح رابطه با استکبار در اذهان شکسته شد.

وی افزود: اگر روند قبح زدایی به همین منوال بگذرد ملت‌هایی مانند سوریه و لبنان که از انقلاب ما الگو گرفتند ،روند مقاومت خود را متوقف می‌کنند و می‌گویند اگر قرار بر این است که در نهایت با استکبار رابطه برقرار کنیم، چرا هزینه بدهیم!

احمدی در رابطه با نتیجه مذاکرات نیز ابراز کرد: بنا بر تجربه تنها دو احتمال «شکست» و یا «تمدید» برای پایان این مذاکرات قابل تصور است چرا که آمریکا از زیاده خواهی خود کوتاه نخواهد آمد ضمن اینکه طبق فرمان مقام معظم رهبری ما نیز کوتاه نمی‌آییم ولی از همینجا به دولت این اطمینان را می‌دهیم که با تکیه بر توان داخلی به مسائل اقتصادی خود سر و سامان خواهیم داد.

زمینه سازِ شکِ به دولت، خود دولت است/ ملت دشمن دولت نیست

حامد عبیری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان، در نشست « گزاره برگ ملی و همدلی و همزبانی با دولت»، با اشاره به شعار سال، به بیان لازمه مقدمات این شعار و اهمیت آن پرداخت و گفت: این شعار برگرفته از متون دینی در قالب «وحدت بین مسلمانان» است.

عبیری با بیان اینکه وحدت بین دولت و ملت در حکومت اسلامی امری بدیهی و لازم است، تصریح کرد: مصداق بارز عمل به این شعار در رفتار و اندیشه امام راحل (قدس سره) نیز بود که منتج به اعتماد وثیق متقابل بین مردم و حکومت شد.

وی به جنبه دیگر اهمیت شعار سال اشاره کرد و بیانا داشت: اهمیت محرز این شعار به شرایط خاص فعلی مربوط می‌شود در شرایطی که دشمنان نظام از داخل و خارج حیله گرانه به مذاکرات هسته‌ای فشار وارد می‌کنند، اگر ما نفاق و تفرقه ایجاد کنیم خودمان عامل فشار بر دولت خودمان خواهیم بود که به دور از منویات رهبری معظم انقلاب و به دور از عقلانیت است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه گلستان با تاکید بر دوسویه بودن شعار سال 94، متذکر شد: اگر این شعار یکطرفه شود برای مثال مردم با دولت باشند؛ اما دولت از نگاه و توجه مردم استفاده نکند این شعار نه تنها فایده نخواهد داشت بلکه می‌تواند مضرات بدی به دنبال داشته باشد.

وی همکاری گسترده به معنای واقعی کلمه را از ملزومات تحقق شعار سال خواند و بیان کرد: در تحقق این شعار باید دو طرف به حقوق یکدیگر آشنا شده و به آن احترام بگذارند؛ بنابراین حقی که دولت به گردن ملت دارد این است که مردم سعی کنند در بحث مذاکرات به اتهامات بی سند دامن نزنند و باعث سوء ظن عمومی و ایجاد تفرقه نشوند و با نگاهی دلسوزانه نقدهای سازنده ارائه دهند.

عبیری تصریح کرد: مصداق دوری از اتهامات بی سند و عدم ایجاد سوء ظن عمومی را در فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام (ره) مشاهده کردیم که فرمودند افرادی سعی کردند چهره امام را تحریف کنند که البته قصد سرزنش آنان را نداریم.

زمینه سازِ شکِ به دولت، خود دولت است/ ملت دشمن دولت نیستند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان با بیان اینکه البته ایجاد شک و شبهه نسبت به اعمال دولت ممکن است بدیهی به نظر برسد که زمینه‌ساز آن نیز خودِ دولت است، تصریح کرد: ممکن است ملت افعالی از دولت مشاهده کنند که موجب نگرانی و تردید در آنان شود؛ اما باید برای حفظ هدفی بزرگتر که حفظ نظام است از ایجاد جو متشنج عمومی جلوگیری کرد البته دولت نیز باید این را به خاطر داشته باشد که نقد و کمک فکری حق ماست و باید برای عملکرد بهتر از نقد ملت استفاده کند و یقین بدارد که ملت دشمن دولت نیستند.

وی به حقوق دیگر ملت که دولت باید بدان توجه کند اشاره کرد و عنوان داشت: دولت نباید مردم به خصوص جوانان را سرکوب کند و به آنان انگ بی تجربگی بزند؛ بلکه باید به ایده‌های آنان احترام گذاشته و به آن حتی تکیه کند؛ چرا که تمام موفقیت‌های بزرگ جهانی از یک ایده شروع شده که اهمیت آن در بیان شیوای رهبر معظم انقلاب نیز با مضمون «تکیه به توان داخلی» کاملا محرز است.

شفاف سازی افعال دولت حق ملت است

عبیری دیگر حق ملت که بر گردن دولت است را شفاف سازی افعال دولت دانست و در این باره گفت: دولت باید عملکرد خود را شفاف سازی کند تا عدم آن موجب ایجاد سوء ظن و تفرقه داخلی نشود که مصداق این را نیز در عدم انتشار فکت شیت هسته ای ایرانی مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه عدم صدور فکت شیت از سوی دولت با رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگاری نداشت، تصریح کرد: رهبری انقلاب فرمودند که برخی می‌خواهند نظر مردم را نسبت به دشمنی دشمن عوض کنند بدیهی است که وقتی رهبری این مطلب را می‌فرمایند یعنی دولت باید روشن کند برای مردم که آمریکا هنوز دشمنی مستکبر و غیرقابل اعتماد است در این صورت مردم نیز حتما به دولت کمک خواهند کرد.

ظریف باید همانگونه که جواب توهینهای توئیتری سناتور آمریکا را داد جواب نمایندگان مجلس را میداد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان آیه شریفه «رحما بینهم اشدا علی الکفار» را یکی از منابع شعار سال دانست و اظهار داشت: اگر همدلی و همزبانی دولت نیز دیده شد «اشدا علی الکفار» او هم باید دیده شود و وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند دشمن به دنبال تضییع حقوق ملت است دولت باید آنگونه که شایسته است با دشمن سخت برخورد کند؛ اما می‌بینیم با توهین‌های سخیف سناتور جمهوری خواه آمریکایی در توئیتر ظریف، وزیر امور خارجه ما بسیار رئوفانه پاسخ این گستاخی را می‌دهند شاید این را از ملزومات دیپلماسی تعریف کنند اما پس «اشدا علی الکفار» کجا باید خودش را نشان دهد و اگر این رأفتِ بی مورد، سیاست دیپلماتیک است چرا در برخورد با نمایندگان مجلس کشور وارونه و منجر به مشاجره لفظی می‌شود؟!

عبیری با تاکید بر اینکه دوگانگی رفتار دولت باعث سقوط شعار سال و منجر به بی اعتمادی ملت می‌شود، گفت: توجه دولت به این امر در شرایط فعلی ضروری است متأسفانه شاهد هستیم سوء ظن‌ها در حال افزایش هستند در این شرایط هم از ملت انتظار نقد می‌رود هم از دولت انتظار می رود از این نقدها استفاده کند.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

نازنین

احسنت به خبرگزاری دانشجو گلستاناحسنت به مسئول نهاد نمایندگیاحسنت به دانشجویان فعال که دغدغه دارند.ای کاش اینجور همایش ها در استان در سطح وسیعتری در بین دانشجویان انجام بشه. نگاه دانشجویان در اینجور موارد میتونه خیلی مفید باشه.بازم خداقوت میگم.

0
0
پاسخ
1394-04-03 07:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.