1401-11-13 19:25
466
0
83343
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

از سرگیری پتروشیمی سورپرایز سفر رئیسی به گلستان/ ساخت سالن 6 هزار نفره گرگان روی میز نماینده گرگان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: خوشبختانه با هلدینگ خلیج فارس تفاهم‌نامه برای ازسرگیری اجرای پروژه پتروشیمی منعقد شده و با سفر رئیس جمهور این پروژه کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه با هلدینگ خلیج فارس تفاهم‌نامه برای ازسرگیری اجرای پروژه پتروشیمی منعقد شده و با سفر رئیس جمهور این پروژه کار خود را آغاز خواهد کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ادامه داد: منطقه آزاد اینچه‌برون نیز مراحل مقدماتی آن طی شده است و سرمایه‌گذاری در این بخش باعث توسعه و رونق اقتصادی در استان گلستان خواهد شد.

منتظری اولویت سوم استان را موضوع آب و بحث فرهنگ مصرف دانست و گفت: احداث سدبرای آب آشامیدنی یکی از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد، سد میرداماد مجوزش صادر شده و مطالعاتش آغاز شده است و موضوع بعدی شیرین‌سازی آب دریا و استفاده از آب‌های لب‌شور است که در استان پیگیری می‌کنیم. پ

وی گفت: در حوزه محرومیت‌زدایی در انبارالوم و وشمگیر اقدامات خوبی شده است، پروژه راه آهن گرگان به مشهد از دیگر موضوعاتی است که در دست پیگیری نمایندگان استان است.

این مقام مسئول بیان کرد: گام بزرگی در حوزه تجهیزات پزشکی برداشته شده و بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی گرگان نیز آغاز شده است، فقدان یک بیمارستان تخصصی کودک یکی از دغدغه‌های مردم بود و بیمارستان شهید طالقانی گرگان شبیه سیلویی بود که هر ساله بزرگتر می‌شود و نمایندگان گرگان و آق قلا هر کدام هفت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ساختمان جدید این بیمارستان اختصاص دادند.

منتظری بیان کرد: درمانگاه تأمین اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که در سطح استان پیگیری کردیم، دستگاه CR از دیگر موضوعاتی بود که پیگیری شده و تا پایان سال در بیمارستان آق‌قلا نصب می‌شود و در دو هفته گذشته هم برای پنج آذر و هم برای آق‌قلا مجوز گرفتیم.

وی بابیان اینکه با پیگیری‌های نمایندگان برای دیالیز حکیم جرجانی تفاهم شده که گسترش یابد، افزود: بهسازی و تعریض جاده بندرترکمن به آق قلا آغاز شده است و تابستان پیشرو به طور کامل این پروژه که به جاده مرگ معرف شده بود به اتمام می‌رسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جاده آق قلا به اینچه‌برون در دست بازسازی است، در پیگیری‌های ما از وزارت راه و شهرسازی موضوع جاده قدیم گرگان به کردکوی بهسازی و بازسازی و روشنایی این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

منتظری بیان کرد: شکل‌گیری بزرگترین مجتمع رفاهی و فرهنگی شمال کشور با سرمایه‌گذاری صندوق اعتباری ملل در دستور کار است، این پروژه دو سال پیش کلنگ خورد ولی مشکلاتی برای آن پیش آمده بود که برطرف شده است، در این پروژه بزرگترین آکواریوم دریایی و موج‌های آبی به همراه فضای هتل ساخته می‌شود.

وی گفت: در بخش فرهنگ تکمیل تالار فرهنگی در بلوار صیاد در دستور کار است و برای آن ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و همچنین تالار فخرالدین اسعد گرگانی مستهلک شده و بنا شد که تجهیزات و مرمت تالار مورد توجه قرارگیرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: در حوزه ورزشی سالن ۶ هزار نفری بسکتبال به صورت جدی پیگری می‌کنیم و ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی کردیم و‌امید داریم این پروژه در مدت دو سال به اتمام برسد و همچنین به همت یک خیر سالن والیبال مدرن در آق قلا ساخته خواهد شد.

منتظری بیان کرد: دو سال پیش بنا بود پارک در مکان جدید در گرگان مستقر شود و برای آن ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از سوی معاونت رئیس جمهور در نظر گرفته شده بود و در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس مشکل محدودیت فضای پارک علم و فناوری بررسی شد و اگر مکان لشکر در گرگان تغییر پیدا کند بهترین مکان برای ایجاد پارک علم و فناوری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.