1395-01-13 15:07
870
0
29749
امام جمعه گرگان:

اسراف و شکم پرستی ریشه بیماری های روحی و جسمی است / با طبیعت بر اساس آموزه های اسلام رفتار کنیم

امام جمعه گرگان با انتقاد از رواج اسراف به ویژه در تغذیه تاکید کرد:: ریشه بسیاری از بیماریهای روحی و جسمی اسراف و شکم پرستی است

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسپین، آیت‏‏‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان با اشاره به روایات اسلامی اظهار کرد: نگاه به سه چیز، انسان را به بهشت می‌رساند، نگاه به چهره پدر و مادر، نگاه به قرآن و نگاه به دریا و باید از این زیباهائی و مخلوقات خداوند بهره لازم را ببریم.

وی با تاکید بر لزوم رفتار صحیح با طبیعت افزود: دریا، مظهر جمال و قدرت الهی است و نگاه به آن تا این اندازه اهمیت دارد، بنابراین نباید با آن هرگونه که دلمان می‌خواهد رفتار کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به وظایف انسان در قبال طبیعت بر اساس آموزه های اسلام گفت: از ملت مومن و مسلمان انتظار می‌رود که قدر این نعمت الهی را بدانند، اما متاسفانه در عمل، توجهی به آن نمی‌شود.

نورمفیدی با بیان اینکه پروردگار از اینکه مخلوق وی به مظهر جمال و قدرت او نگاه کند، خشنود می‌شود خاطرنشان کرد:بنابراین ما هم باید همان‌گونه که طبیعت را زیبا از ذات اقدس الهی تحویل می‌گیریم، زیبا و سالم هم تحویل دهیم.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۸ فروردین سالروز جهانی بهداشت اظهار کرد: انسان مومن همان‌گونه که در مقابل روح خود مسئولیت دارد تا از نفوذ شیطان در آن جلوگیری کند، به همان اندازه هم باید مراقب جسم خود باشد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: ریشه بسیاری از بیماری‌ها شکم پرستی و اسراف است و ریشه بسیاری از دواها، توجه به مساله پیشگیری است که مسلمانان و همه مردم جهان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند و این مساله سلامت برای ما مسلمانان امر دینی است و ریشه اعتقادی دارد.

نور مفیدی با اشاره به ۱۹ فروردین سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهرش به دست رژیم بعثی عراق در زندان های این کشور، گفت: این عالم برجسته امید آینده برای اسلام بود و در واقع این شهید بزرگوار، در کنار مسئله امید دنیای اسلام، متفکر به روز و عالم بود و ما چنین عالمی که همه این موارد را با هم داشته باشد، کم داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.