1400-03-30 15:56
573
0
75093
زیباکلام:

اصلاح طلبان با دو میلیون رای بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند/ مردم پیروز شدند

زیبا کلام گفت: دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود. در نهایت مردم پیروز این انتخابات بودند؛

به گزارش گلستان ما؛ صادق زیباکلام، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نوشت: قبولی 50 درصدی رأی‌دهندگان با وجود چهار میلیون آرای باطله، هر معنایی که بدهد، معنای پیروزی براندازان را نمی‌توان از آن استخراج کرد.

اگرچه ردصلاحیت‌ها در همه انتخابات صورت می‌گیرد، اما این‌بار ردصلاحیت‌ها با ابهامات، پرسش‌ها و شبهات گسترده‌ای حتی از جانب طرفداران شورای نگهبان روبه‌رو شد.

دومین و بزرگ‌ترین بازنده انتخابات ۲۸خرداد اصلاح‌طلبان بودند. رهبری اصلاحات اگرچه با تأخیر، اما تمام‌قد به حمایت از آقای همتی برخاست. یکی پس از دیگری چهره‌های اصلاح‌طلب [...] مردم را به شرکت در انتخابات و رأی به آقای همتی دعوت کردند.

دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود. در بدبینانه‌ترین حالت دست‌کم 10 میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت حتی رفتن به دور دوم را اصلاح‌طلبان برای نامزدشان پیش‌بینی کرده بودند؛ اما شکست آنان به‌مراتب سنگین‌تر از دیگران بود.

در نهایت مردم پیروز این انتخابات بودند؛ چه کسانی که رأی دادند و نامزد خود را بر صدر نشاندند و چه کسانی که رأی ندادند تا انتقاد خود را به گوش مسئولان برسانند.

منبع : شرق
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.